شنبه 4 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز نگرانی کميساريای عالی حقوق بشر سازمان ملل از فرمان جديد محمد مرسی

دبی .العربيه.نت فارسی - ناوی پيلای سخنگوی کميساريای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز جمعه ۲۳-۱۱-۲۰۱۲ گفت:" فرمان جديد صادره از سوی محمد مرسی رئيس جمهور مصرباعث افزايش نگرانی های جدی در باره حقوق بشر شده است".

در همين حال روبرت کوليوی سخنگوی کميساريای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بيانيه ای در ژنو گفت: "ما عميقا نسبت به عواقب تصميم محمد مرسی وتاثير آن بر حقوق بشر و حاکميت قانون در مصر نگرانيم".

وی افزود: "ما از اينکه اين شرايط جديد در مصر به وضعيتی آشفته در اين کشور تبديل بشود بسيار نگرانيم".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين درحالی است که تلويزيون دولتی مصر، از به آتش کشيدن دفاتر اخوان المسلمين در برخی شهرهای مصر توسط مخالفان مرسی خبر دادند.

مخالفان اخوان‌المسلمين به منظور اعتراض به فرمان محمد مرسی، که به رئيس جمهور اختيارات بيشتری در ساختار سياسی کشور می دهد فراخوان تظاهرات مليونی داده اند.

طبق دستورات جديد رئيس جمهور مصر هيچ مرجعی تا زمان تاسيس قانون اساسی جديد، از جمله قوه قضاييه، نمی‌تواند تصميمات وی را نقض کند.

هواداران رئيس جمهور تصميم وی را اقدامی "انقلابی و مردمی" قلمداد کردند.

از سوی ديگر محمد مرسی در يک سخنرانی آتشين در مقابل هزاران نفر از هوادارانش که برای تاييد وی در برابر مقر رياست جمهوری جمع شده بودند گفت:" هيچ کس نمی تواند مرا از تصميمات اخير خود منصرف کند".

وی افزود :" من به همه احترام می گذارم و مخالفانم را محترم می شمارم اما افراد باقی مانده از رژيم سابق با نفوذ در قوه قضائيه در همه تصميم ها کارشکنی می کنند لذا من اين فرمان برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب صادر کردم."

اين در حالی است که مخالفان وی صدور اين دستور را به "کودتا" تشبيه کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016