یکشنبه 1 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتخابات شوراها: ثبت نام مسافرکش بزرگ، مجری رادیو، خواننده و بازیگر سینما

ورود بازيگران و خوانندگان به عرصه شوراها، ادامه ثبت نام ورزشكاران براي تورنمنت شوراها، افزايش داوطلبان اردوگاه اصلاحات، ثبت نام جوانان بيكار در آرزوي كار و ورود يك مجري از صداو سیما به انتخابات شوراها براي كمك به كودكان كار از مهمترين حاشيه هاي ششمين روز ثبت نام از داوطلبان شوراي شهر تهران بود.

به گزارش خبرنگار مهر مستقر در فرمانداري تهران ، ششمين روز ثبت نام انتخابات شوراي شهر تهران مملو از چهره هاي نام آشنا در حوزه هاي مختلف سياسي، اجتماعي، هنري و ورزشي بود كه روز پركاري را براي خبرنگاران رقم زد.

آنچه كه بيش از همه چيز در ششمين روز ثبت نام به چشم مي خورد حضور جوانان بيكاري بود كه در جستجوي كار، فرم انتخابات شوراي شهر تهران را هم پر كردند.

ثبت نام دومين چهره هنري

در دقايق اوليه شروع ثبت نام حضور يك بازيگر سينما، تاتر و تلويزيون نظرها را به خود جلب كرد. امين زندگاني از چهره های شناخته شده هنري بود كه براي شوراي شهر چهارم ثبت نام كرد.

براي هواي پاك مي آيم

وحيد نوروزي مشاور معاون شهردار تهران و مديركل حمل و نقل و ترافيك پس از تکمیل مراحل ثبت نام به جمع خبرنگاران آمد و با بیان این که 13 سال سابقه مدیریت در شهر تهران را دارد و هم اکنون نیز دانشجوی رشته دکترا در رشته محیط زیست است، تاکید کرد: این حق مردم شهر تهران است که شهر سالم و آسمان آبی داشته باشند.

مشاور معاون شهردار تهران آلودگی هوا را مهم ترین معضل مردم شهر تهران دانست و تصریح کرد: این آلودگی موجب بروز بیماری های مختلفی شده است از این رو معتقدم با توسعه حمل و نقل عمومی که شاه کلید حل این مشکل است می توان به آسمان آبی دست یافت.

ثبت نام مسافر كش بزرگ براي شوراها

محسن هاشمي فرزند آيت الله هاشمي كه بدليل ثبت نام در انتخابات از سمت خود به عنوان مشاور شهردار تهران و عضو هیات مدیره متروی تهران استعفا داده است، هنگام ثبت نام خود را مسافركش بزرگ نامید گفت: يكي از دغدغه هايم برای ورود به شوراها رفع مشكلات مردم در زمينه حمل و نقل و جابجايي مردم و آلودگي هواست.

اما ثبت نام محسن هاشمي در فرمانداري با حاشيه هايي همراه بود. زمانيكه محسن هاشي براي انجام مراحل ابتدائي ثبت نامش روي صندلي نشست و عكاسان و خبرنگاران دور او جمع شده بودند، برخلاف معمول يكي از مسئولان انتخابات جلو آمد و به خبرنگاران گفت كنار برويد هر وقت ثبت نامش تمام شد با وي مصاحبه بگيريد. بعد خطاب به هاشمي گفت"اين را براي راحتي شما براي ثبت نام گفتم چون خبرنگاران اينجا ايستاده اند و تمامي مدارك شما را مي بينند" محسن هاشمي در واكنش به اين اقدام این مسئول حوزه انتخابات گفت: اينها تمام اطلاعات ما را هر روز روي سايت مي گذارند اينها كه چيزي نيست. من با عكس انداختن خبرنگاران مشكلي ندارم.

داوطلبان ششمين روز اردوگاه اصلاحات

حضور اصلاح طلبان در ششمین روز ثبت نام داوطلبان شورای شهر پررنگ تر از روزهای پیش بود ، معصومه ابتكار عضو کنونی شورای شهر تهران روز گذشته هنگام ثبت نام برای دوره جدید وعده داده بود که اصلاح طلبان فردا ثبت نام می کنند.

افشين حبيب زاده عضو شوراي مركزي خانه كارگر يكي از اصلاح طلباني بود كه امروز ثبت نام كرد. وي همچنين از كانديداتوري علي ربيعي نماینده رییس دولت هفتم و هشتم در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به عنوان كانديداي خانه كارگر در انتخابات خبر داد.

از ديگر چهره هاي اصلاح طلب امروز فاطمه راكعي نماینده بود كه به گفته خودش بخاطر اصرار دوستانش كه به صورت تلفني از وي درخواست كرده اند در انتخابات شوراي چهارم ثبت نام كرد.

همچنين اسماعيل حق پرستي عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي و مجيد نصيرپورعضو فراكسيون اقليت مجلس ششم نيز امروز از اردوگاه اصلاح طلبان ثبت نام كرد.

چهره هاي حزبي روز ششم

از ديگر چهره هاي حزبي كه در روز ششم ثبت نام كردند؛ حسن حميد زاده عضو شوراي مركزي جبهه پايداري بود.

همچنين دلاور صيامي رئيس ستاد حاميان مردي قاليباف نيز امروز ثبت نام كرد. وي گفت: براي قرار گرفتن در ليست هاي جبهه پيروان ، آباداني و پيشرفت و قاليباف صحبت هايي داشته ام.

وي با اشاره به اقبال قاليباف در انتخابات رياست جمهوري گفت: قاليباف در دوران 8 سال دفاع مقدس ، نيروي انتظامي و شهرداري تهران عملكرد مناسبي از خود نشان داده و مردم با كارنامه و سابقه ايشان به خوبي آشنا هستند.

حجت الاسلام ناصحي مشاور قاليباف و عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز نيز در فرمانداري تهران نام خود را در جمع داوطلبان انتخابات شوراي شهر تهران ثبت كرد.

ثبت نام پدر كانديداهاي رياست جمهوري

وي در گفتگو با خبرنگار مهر از ديدارهاي جامعه روحانيت مبارز با كانديداي رياست جمهوري براي رسيدن به اجماع و رسيدن به يك كانديداي حداكثري خبر داد و گفت: جامعه روحانيت مبارز نقش پدري خود را براي كانديداي انتخابات رياست جمهوري دارد.

ثبت نام يك مجري برنامه كودك براي كمك به كودكان كار

الهه رضايي مجري سابق برنامه كودك و نوجوان هم از ديگر داوطلبان صداوسيمايي بود كه به فرمانداري آمد. وي در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: هدفم براي ورود به شوراي شهر كمك به كودكان كار است.

دو خواننده اي كه امروز كانديدا شدند

عبدالحسين مختاباد و محمدرضا عيوضي نيز از جامعه موسيقي كشور امروز ثبت نام كردند . اين دو هنرمند كه در ابتداي ثبت نام با خبرنگاران مصاحبه نكردند بدون انجام مصاحبه فرمانداري را ترك كردند.

همچنين رحمت الله حافظي مدير عامل سابق سازمان تامين اجتماعي،احمد دنيا مالي معاون سابق فني عمراني شهرداري تهران و رئيس سابق فدراسيون قايقراني و سيد علي ميرباقري شهردار منطقه 8 در زمان مديريت كرباسچي نيز از جمله ثبت نام كنندگان ششمين روز انتخابات شوراي شهر تهران بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ثبت نام جوانان بيكار براي شاغل شدن در شوراها

از نكات قابل توجه در ششمين روز انتخابات ثبت نام دواطلبان جواني بود كه اكثر انان زير 30 سال داشتند. در ميان اين جوانان دو خواهر با سن هاي 26 و 27 سال بودند كه يكي از انان مهندس منابع طبيعي با گرايش شيلات و ديگري مهندسي كشاورزي داشت. اين دو خواهر در مورد انگيزه شان براي ورود به شوراها را شاغل شدن نام بردند. چراكه هر دو آنان بيكار بودند.

يك خانم 25 ساله هم كه فوق ليسانس اخلاق اسلامي داشت گفت: چون بيكار هستم براي شوراها ثبت نام كردم.

قاليباف انگيزه ورود يك جوان به عرصه سياست شد

يك جوان 29 ساله كه مهندسي متالوژري داشت از ديگر داوطلبان جوان امروز بود. وي كه مدعي بود از خانواده رجال سياسي است در مورد انگيزه اش به خبرنگار مهر گفت: خانواده ما كلا سياسي هستند و در جاهاي مختلف پست هايي دارند اما من به سياست علاقه اي نداشتم؛ اما از زمانيكه شناختم نسبت به قاليباف زياد شد انگيزه حضور در عرصه سياست را پيدا كردم.

دومين حامي مشائي هم ثبت نام كرد

اين جوان كه با يك تيپ كاملا اسپرت و به قولي امروزي به فرمانداري آمده بود گفت: قاليباف الگوي من در عرصه سياست است چراكه او را مديري بسيار موفق در شرايط كنوني كشور مي دانم.پيش از اين نيز حجت الاسلام بهمن شريف زاده نيز با حضور در فرمانداري تهران ثبت نام كرده بود.

همچنين در ساعات پاياني ششمين روز ثبت نام عباس اميري فر امام جماعت و عضو شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري هم ثبت نام كرد.

وي در جمع خبرنگاران گفت: اداي وظيفه شرعي هدف اصلي من براي ورود به شوراها بوده است. وي همچنين گفت: به زودي برنامه هايم را براي شوراي شهر در يك مصاحبه تفصيلي ارائه مي كنم.

ثبت نام دو خبرنگار

امير آباد خبرنگار نسيم و فرزانه جلاليان خبرنگار ايرانا هم كانديداي خيابان بهشت شدند.

ثبت نام یک پرسپولیسی با همراهی یک استقلالی

در ادامه احساس تکلیف چهره های ورزشی برای شرکت در انتخابات شورای شهر، بهنام ابوالقاسم پور بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی که دو چهره فوتبالی معروف تر از خودش یعنی حمید اسنیلی و جواد نکونام وی را همراهی می کردند صبح امروز نام خود را در این انتخابات ثبت کرد.

همچنین عباس جدیدی کشتی‌گیر آزادکار سابق و مربی کنونی که یک مدال طلای قهرمانی جهان در سال ۱۹۹۸ و دو مدال برنز در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۹ را در اختیار دارد؛ امروز با حضور در فرمانداری تهران برای شورای شهر کاندیدای خیابان بهشت شد.عباس جدیدی برخلاف دیگر چهره های ورزشی تنها به فرمانداری آمد.

اما آنچه که در ثبت نام این چهره های ورزشی و قهرمانان معروف کشورمان و حضورشان در فرمانداری جالب بود این است که هیچبک از داوطلبان حاضر در فرمانداری نسبت به حضور این چهره های ورزشی بی تفاوت بوده و هیچ احساسی از خود نشان نمی دادند و به عنوان یک رقیب به این ورزشکاران محبوبشان نگاه می کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016