چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

داريوش قنبری: اصلاح‌طلبان با يک کانديدا وارد عرصه انتخابات می‌شوند

• چشم انداز وحدت اصول‌گرايان تيره است
• اگر فردی در صورت حضور خاتمی و هاشمی اصرار به ماندن در صحنه رقابت‌ها داشته باشد به خواست اصلاح‌طلبان توجه نکرده است.

ايلنا ـ يک فعال سياسی اصلاح طلب در مورد وضعيت اصلاح طلبان در آستانه ثبت نام انتخابات رياست جمهوری گفت: اصلاح طلبان به شکل تشکيلاتی تحرک زيادی نداشته‌اند و افرادی که در اين جبهه به عنوان کانديد رياست جمهوری اعلام حضور کرده‌اند به صورت فردی تصميم به اين کار گرفته‌اند و جبهه اصلاح طلبی به صورت تشکيلاتی هنوز وارد بحث اعلام کانديدا نشده است.

داريوش قنبری در گفتگو با ايلنا با بيان اينکه قطعا جبهه اصلاح طلبی به عنوان يک جريان سياسی از يک کانديدای حمايت خواهد کرد، اظهار داشت: طی روزهای آينده شرايط در جبهه اصلاحات تغيير خواهد کرد و فردی از طرف اين جريان معرفی خواهد شد و مورد حمايت اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت که در اين صورت ساير کانديدا‌ها شانسی برای ماندن ندارند و يا بايد انصراف دهند و يا اصلا اعلام حضور نکنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه ضعف تشکيلاتی اصلاح طلبان به علت فشارهای دولت در سال‌های اخير است، عنوان کرد: اصلاح طلبان سعی دارند در غياب فعاليت تشکيلاتی با محوريت افراد موثر، اين جريان را پيش ببرند و قطعا اعلام نظر و تصميم اين شخصيت‌ها در نتيجه نهايی اعلام کانديدا‌ها در جبهه اصلاح طلبی موثر خواهد بود.


اين نماينده سابق مجلس با ذکر اينکه انتظار مردم و اصلاح طلبان اين است که خاتمی در انتخابات حضور پيدا کند، تصريح کرد: بايد ديد خاتمی در چه سطحی به اين انتظارات پاسخ خواهد داد چون در صورت حضور ايشان اصلاح طلبان به وحدت خواهند رسيد و در غير اين صورت فردی که از طرف ايشان مورد حمايت واقع شود با اقبال مواجه خواهد شد.


وی ادامه داد: تمام کانديداهای جريان اصلاح طلبی بايد به تصميمات اين جبهه گردن نهند و به نفع کانديد واحدی که مطرح می‌شود کنار روند و نگذارند تجربه انتخابات سال ۸۴ دوباره تکرار شود و اجازه دهند در صورت حضور کانديدای حداکثری اين جبهه که خاتمی و هاشمی هستند اجماع شکل گيرد.

اين فعال سياسی اصلاح طلب با بيان اينکه در صورت حضور خاتمی و هاشمی در انتخابات هيچ اصلاح طلبی به رقابت با آن‌ها نخواهد پرداخت، تاکيد کرد: اگر فردی در صورت حضور خاتمی و هاشمی اصرار به ماندن در صحنه رقابت‌ها را داشته باشد به خواست اصلاح طلبان توجه نکرده است.

داريوش قنبری با اشاره به اينکه اصلاح طلبان فرصت زيادی برای معرفی کانديداهای تازه وارد و معرفی او به جامعه را ندارند، اظهار داشت: اصلاح طلبان بايد به گزينه‌های حداکثری توجه کنند چون در صورت اعلام حضور آن کانديدا‌ها نيازی به معرفی آن‌ها به جامعه وجود ندارد و مردم از آنان شناخت دارند پس برای حضور کانديدا‌های حداکثری جبهه اصلاحات فرصت باقی است چون اصلاح طلبان از يک پايگاه اجتماعی وسيع برخوردارند و هر کانديدی را که معرفی کنند مورد اقبال عمومی قرار خواهد گرفت و اين پشتوانه عظيم مردمی ضعف کار تشکيلاتی اصلاح طلبان ناشی از اقدامات دولت را بر طرف خواهد کرد.

وی در مورد ميزان احتمال کانديداتوری دو نامزد حداکثری اصلاح طلبان، تاکيد کرد: انتظار اين است که يکی از اين دو نفر در انتخابات حضور پيدا کند و عامه اصلاح طلبان بر اين باورند که اول خاتمی و سپس هاشمی گزينه‌هايی هستند که در صورت حضور مورد اقبال قرار خواهند گرفت.

اين نماينده سابق مجلس در مورد اينکه در صورت به پيروزی رسيدن هاشمی آيا فضای موجود در کشور بر کارآيی دولت او تاثير خواهد داشت، گفت: با توجه به اينکه اکثريت مجلس از طيف فکری خاصی هستند که در مقابل هاشمی قرار دارند ممکن است شرايط برای کارکردن زياد مساعد نباشد اما در مجلس پنجم و در زمان رياست جمهوری خاتمی هم شرايط به اين منوال بود ولی تعامل خوبی بين مجلس و دولت به وجود آمد و باعث ايجاد تحرک و نشاط در فضای سياسی کشور شد.

اين فعال سياسی اصلاح طلب درمورد وضعيت اصول گرايان در انتخابات پيش رو، عنوان کرد: چشم انداز وحدت اصول گرايان تيره است و در شرايط فعلی امکان اجماع آن‌ها وجود ندارد و در بهترين شرايط اين جبهه دو کانديد خواهد داشت که يکی از جريان اصول گرايی و ديگری نيز از جبهه پايداری خواهد بود.

وی اضافه کرد: دو کانديدای در جبهه اصول گرايی که يکی از طرف دولت و ديگری غير دولتی است در صورتی معرفی خواهند شد که اصلاح طلبان با گزينه حداکثری خود وارد صحنه انتخابات شوند چون در غير اين صورت آن‌ها با چهار يا پنج کانديد در رقابت‌های انتخاباتی شرکت خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016