یکشنبه 12 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باهنر: احمدی‌نژاد، جلیلی را می‌پسندد

به گزار ش خبرنامه گویا، بسیاری از نمایندگان اصولگرای مجلس، در اظهار نظراهای مختلف علیه سعید جلیلی موضع گرفته و او را نامزد مورد حمایت احمدی نژاد دانستند.

در این راستا محمدرضاباهنر به خبرگزاری خانه ملت گفت: اینکه احمدی‌نژاد و جلیلی در نشستی با یکدیگر توافق کرده باشند که جلیلی نامزد دولت باشد، اینگونه نیست، اما احمدی‌نژاد از بین ۸ نامزد موجود فردی را حمایت می‌کند اولا طرفدارش باشد اگر این نشد پشت سر نامزدی قرار می گیرد که برای او خطری نداشته باشد، براساس این تحلیل احمدی‌نژاد،‌ جلیلی را می‌پسندد اما این بدان معنا نیست که با یکدیگر بر سر سناریویی تفاهم کرده اند اما گروه خونی احمدی‌نژاد و جلیلی به یکدیگر می‌خورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ادبیان احمدی نژاد نخ نما شده است
باهنر در گفتگویش با سایت خانه ملت افزود: "ادبیات احمدی‌نژاد نخ‌نما شده و خاصیت خود را از دست داده است. یک زمانی یک جمله "بگم بگم" یا افشاگری بحق و ناحق میلیون میلیون رای جابجا می‌کرد اما امروز تصور نداریم که اینگونه اتفاقات در صحنه انتخابات رخ دهد. گاهی در جامعه شایعاتی به وجود می‌آید مبنی بر اینکه جلیلی از سوی مسئولان عالی رتبه نظام پشتیبانی می‌شود که این هم حداقل به صورت شفاف و روشن از سوی رهبری تکذیب شد، بنابراین این نوع سونامی رای هم ایجاد نخواهد شد و از طرف دیگرباید بگویم جلیلی بدون تکیه به این نوع توهمات که از سوی مقامات بالا مورد حمایت است باید یک ادبیاتی به کار ببرد که نمی‌دانیم آن چیست. اگر چه نمی‌توان گفت برد ادبیات احمدی‌نژاد صفر است اما دیگر توانایی ایجاد سونامی رای را ندارد."

حمایت 150 نمایده مجلس از قالیباف

همچنین مشاور ارشد قالیباف مدعی است، 150 نماینده مجلس از قالیباف اعلام حمایت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، موسی پورموسوی شنبه ‌شب در جمع مردم این شهر با بیان اینکه اصولگرایی با ادبیات شعارمحوری فاصله دارد، اظهار داشت: قالیباف طی مسئولیت‌های مختلف نشان داده که هرگز اهل شعار نبوده و همواره اهل عمل بوده است.

وی با تأکید بر اینکه قالیباف در جریان حوادث بعد از انتخابات 88 هرگز جزو ساکنین فتنه نبوده است، افزود: دستگاه‌های امنیتی کشور نیز طی ارزیابی خود اعلام داشتند که شهرداری تهران بهترین عملکرد را در جریان فتنه داشته و این بهترین گواه عملکرد قالیباف در این عرصه است.

مشاور ارشد قالیباف برنامه‌های این نامزد انتخاباتی را برای مهار تورم برشمرد و خاطرنشان کرد: در این راستا یک پکیج بسیار کارشناسی شده با بهره‌گیری از اساتید اقتصاد تهیه شده که برای مهار و کنترل تورم به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی، تهیه سند توسعه استان‌ها با نگاه به ظرفیت‌ها و استعدادهای هر منطقه را از جمله اسناد تهیه شده در راستای توسعه اقصی نقاط کشور برشمرد.

پورموسوی با تأکید بر اینکه طی هشت سال گذشته 300 نفر از نخبگان با انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی اقدام به تهیه 15هزار سند کرده‌اند، اذعان داشت: قالیباف برای تصدی این مسئولیت با برنامه جلو آمده و نامزد شده است.

وی ادامه داد: برخی عنوان می‌کنند که قالیباف نظامی بوده و شاید با کسب آرا در انتخابات پیش‌رو در کشور نظامی برخورد کند.

مشاور ارشد قالیباف تصریح کرد: اگرچه این نامزد انتخاباتی نظامی بودن را افتخار خود می‌داند؛ لیکن هیچگاه از مشورت و خرد جمعی و تعامل با مجموعه‌های مختلف غفلت نخواهد کرد.

وی در عین حال طرح مسائلی چون تکنوکرات بودن قالیباف از سوی برخی افراد را انحرافی برشمرد و گفت: قالیباف فردی ولایی و عاشق خدمت به مردم و توسعه و پیشرفت کشور است.

پورموسوی با بیان اینکه از 48 هزار کارمند شهرداری تهران صرفاً 49 نفر کارمند یا بازنشسته سپاه بوده که در شهرداری به کارگیری شده است، گفت: مدیریت موفق این مجموعه و اجرای طرح‌های بزرگ از اقدامات بسیار خوب و اجتناب‌ناپذیر این نامزد انتخاباتی طی مدت مسئولیت در شهرداری تهران است.

وی اظهار امیدواری کرد که مردم در انتخابات 24 خرداد با انتخاب قالیباف، این مسئولیت حساس را به وی بسپارند.

مشاور ارشد قالیباف، این نامزد انتخاباتی را اهل خراسان دانست و گفت: از اهالی استان‌های خراسان انتظار می‌رود تا علاوه بر رأی خود به قالیباف، در این زمینه مردم سایر استان‌ها را همراه خود سازند.

به گزارش فارس، ‌این نشست در تالار حافظ شهرداری بجنورد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016