دوشنبه 13 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار بغداد به اسرائيل در مورد حمله به ایران از آسمان عراق

0,,16190236_1,00iraq.jpg
دویچه وله فارسی - عراق به اسرائيل هشدار داد، در صورت استفاده از حریم هوایی این کشور برای حمله به ایران به آن واکنش نشان خواهد داد. وزیر نفت عراق همچنین گفت، آمریکا به عراق اطمینان داده از آسمان این کشور برای حمله به ایران استفاده نمی‌کند.

حسین شهرستانی، وزیر نفت عراق، به خبرگزاری فرانسه گفت در صورتی که اسرائيل از حریم هوایی عراق برای حمله به تأسیسات اتمی ایران استفاده کند، با واکنش عراق روبرو خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه در گزارش روز دوشنبه (۳ ژوئن/ ۱۳ خرداد) خود نوشته است، این نخستین هشدار علنی یک مقام ارشد عراقی به اسرائيل در مورد استفاده از حریم هوایی این کشور برای حمله به ایران به شمار می‌آید.

وزیر نفت عراق در این مصاحبه در دفتر خود در بغداد همچنین گفت واشنگتن به عراق اطمینان خاطر داده که از حریم هوایی این کشور در حمله احتمالی به ایران استفاده نخواهد کرد: «آنها [آمریکایی‌ها] به ما اطمینان داده‌اند، هرگز حریم هوایی عراق برای حمله به همسایگان ما را نقض نخواهند کرد».

غرب ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی در پوشش استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای متهم می‌کند. جمهوری اسلامی ایران همواره این اتهام را رد کرده است. آمریکا و اسرائيل بارها تهدید کرده‌اند که حمله نظامی به‌عنوان یک گزینه برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران مطرح است.

وزیر نفت عراق به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما همچنین به اسرائيل هشدار دادیم، در صورت نقض حریم هوایی عراق باید عواقب این کار را تحمل کند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ه گفته حسین شهرستانی موضوع عدم استفاده از حریم هوایی این کشور برای حمله به ایران در شورای امنیت ملی عراق به بحث گذاشته شده و پس از آن این هشدار "از طریق کشورهایی که با اسرائيل رابطه دارند" به اسرائیل منتقل شده است.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه پرسید: «در صورتی که اسرائيل تلاش کند از طریق حریم هوایی عراق به تأسیسات اتمی ایران حمله کند عراق چگونه واکنش نشان خواهد داد؟»

شهرستانی پاسخ داد: «قطعا عراق آن را [اینک] برملا نخواهد کرد».

"کمک به سوریه از طریق عراق"

آمریکا بارها عراق را متهم کرده که حریم هوایی خود را برای ارسال تسلیحات به سوریه در اختیار ایران قرار می‌دهد. عراق این موضوع را تکذیب کرده و می‌گوید، در ارسال اسلحه به سوریه دخالتی ندارد و هواپیماهای ایرانی به مقصد دمشق نیز کنترل می‌شوند.

عراق تصریح کرده که مصمم است جلوی صدور تجهیزات نظامی به سوریه از طریق حریم هوایی خود را بگیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016