چهارشنبه 29 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زنان باید در آزادی باشند، اکبر گنجی

اکبر گنجی
قرار است جشن پیروزی تیم ملی فوتبال و صعود به جام جهانی در ساعت 17 چهارشنبه 29 خرداد در استادیوم یکصد هزار نفری برگزار شود. اعلام کرده اند که این جنش ملی فقط با حضور مردها برگزار خواهد شد و زنان حق ندارند در شادی ملی شرکت کنند. آیا احمقانه تر از این می شود تصمیم گیری کرد؟ زنان و مردان برابرند

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ويژه خبرامه گويا

زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند. نیمی از آرای انتخابات متعلق به زنان است. در تمامی راهپیمایی ها به همراه مردها شرکت داشته و دارند. حداقل نیمی از حدود چهار و نیم میلیون دانشجویان کشور را زنان تشکیل می دهند. زنان در سینما و تلویزیون به همراه مردها حضور داشته و دارند. جمهوری اسلامی پذیرفته است که زن مسلمان دارای همسر در فیلم هایی که ساخته می شود، در نقش همسر مرد دارای همسر ظاهر شود و به او بگوید دوستت دارم.

زنان در بیمارستان، مدارس، دانشگاه ها و همه جا حضور دارند. ایران عربستان سعودی نیست، زنان به اندازه ی مردها خودرو داشته و رانندگی می کنند. زنان در جنگ هم حضور داشتند.

زنان شنبه شب و سه شنبه شب به همراه مردها در سراسر کشور به شادی و پایکوبی پرداختند.

شما که این همه را پذیرفته اید، چرا مانع حضور زنان در استادیوم های ورزشی می شوید؟ قرار است جشن پیروزی تیم ملی فوتبال و صعود به جام جهانی در ساعت 17 چهارشنبه 29 خرداد در استادیوم یکصد هزار نفری برگزار شود. اعلام کرده اند که این جنش ملی فقط با حضور مردها برگزار خواهد شد و زنان حق ندارند در شادی ملی شرکت کنند.

آیا احمقانه تر از این می شود تصمیم گیری کرد؟

زنان و مردان برابرند. هر دو انسان هستند و دارای حقوق برابر. هیچ گونه تبعیضی موجه نیست مگر این که به سود اقلیت های مورد ستم باشد.

زنان باید در این شادی ملی شرکت داشته باشند. وقتی زنان و مردان در کلیه ی امکان عمومی به همراه هم حضور دارند، چرا در استادیوم ورزشی حضور نداشته باشند؟ مگر قرار است در روز روشن و در حضور 100 هزار نفر جمعیت چه عملی صورت گیرد که شرع انور زیر سئوال خواهد رفت؟

این فرصت را از زنان نگیرید. شما ممکن است به جنگ هر کس بروید، اما نمی توانید به جنگ زنان بروید. زنان و دختران شما گریبان شما را خواهند گرفت. شما نمی توانید به جنگ زنان بروید، شما به آنان احتیاج دارید. در همه ی عرصه ها.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016