جمعه 8 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تردید مقامات نظامی آمریکا درباره حمله نظامی به سوریه

حمله نظامی آمریکا به سوریه، با شک و تردیدهای زیادی از جانب افسران بلند پایه ارتش آمریکا مواجه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه گویا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی که امروز منتشر کرده، مدعی شده بسیاری از افسران سابق و فعلی آمریکا در مورد آثار حمله آمریکا به سوریه نگران هستند. آنها هنوز از هزینه ها و اثرات جانبی دو جنگ آمریکا در خاورمیانه رنج می برند.

احتمال حمله آمریکا به سوریه که از زمان شروع بحران در این کشور ناچیز به نظر می رسید، پس از اظهارات اخیر وزیر دفاع دوباره مطرح شده و باعث نارضایتی بسیاری از مقامات نظامی فعلی و سابق این کشور شده است.

واشنگتن پست این ادعا را "بر اساس گفتگوهای انجام گرفته با بسیاری از افسران در رده های مختلف" مطرح می کند.

بسیاری از این افسران می گویند واشنگتن فاقد "یک استراتژی منسجم" درباره سوریه است. به گفته آنان: "اگر دولت آمریکا درباره ماندن و یا رفتن بشار اسد مردد است، می توان گفت حمله نظامی ممکن است باعث سقوط دولت و قدرت گرفتن بنیاد گرایان در سوریه شود."

دریادار گوردون میلر کارشناس مرکز امنیت نوین آمریکا، معتقد است این حمله می تواند: "دور جدید از حملات با سلاح های شیمیایی و واکنش نظامی اسرائیل را به همراه داشته باشد."

یکی از سخنگویان آژانس امنیت ملی آمریکا می گوید: "مقامات کاخ سفید روز پنجشنبه بار دیگر اعلام کردند به دنبال حمله ای فراگیر به سوریه نیستند. بسیاری از افسران در این مورد مردد هستند."

ژنرال مارتن دامپسی، رسید ستاد مشترک ارتش آمریکا، هم با جزئیات دقیق از عواقب حامله نظامی به سوریه و افتادن در " تله" دخالت نظامی هشدار داده است.

واشنگتن پست به نقل از یک فرمانده سابق ارتش می گوید: "به نظر می رسد آنچه آمریکا با آن روبرو است انتخابی بین بد و بدتر است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016