دوشنبه 25 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عباس جمالی، وکيل برادران کردپور: دادگاه خسرو و مسعود اميدبخش بود

مرکز حاميان حقوق بشر: دادگاه خسرو کردپور روزنامه نگار و مسعود کردپور، معلم مهابادی صبح روز دوشنبه ٢٥ شهريور٩٢ در شعبه يکم دادگاه انقلاب مهاباد برگزار و دفاع وکلای پرونده اخذ شد.

عباس جمالی يکی از سه وکيل برادران کردپور دراين باره با اشاره به اميدبخش بودن نتيجه دادگاه به مرکز حاميان حقوق بشر گفت: « ارزيابی من از روند دادگاه مثبت است و اميدوارم نتيجه دادگاه حکمی عادلانه برای موکلانم باشد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتهامهای وارد شده به خسرو کردپور محاربه و افساد فی الارض به واسطه فعاليت و همکاری موثر با احزاب و گروه های معاند نظام از طريق اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم عليه امنيت کشور، توهين به رهبر، فعاليت تبليغی عليه نظام و نشر اکاذيب است.

عباس جمالی درباره دفاع از موکلش می گويد: «در جلسه دادگاه عنوان کرديم که آقای خسرو کردپور خبرنگار است. آنچه ايشان در رسانه اش منتشر کرده، در قالب خبر و به نقل از منابع رسمی داخل کشور يا نظر کارشناسان داخل کشور بوده و در اين خبرها هرگز به کسی توهين نشده است. خوشبختانه اين نظر مورد تاييد دادگاه قرار گرفت.

البته نشر اکاذيب در صلاحيت دادگاه امروز تشخيص داده نشد و همچنين در خصوص اتهام اجتماع و تبانی عنوان داشتيم که مصاديق اين اجتماع و تبانی گفته شود. زيرا همچنان که خسرو کردپور هم قبلا در دفاع از خود گفته بود، او خبرنگار است و به واسطه اين شغل، ديگران از رسانه ها يا گروه های مختلف با او تماس می گيرند که باز به نقل از خودش او به بسياری از آنها پاسخ نمی داده، اما اين تماسها به معنای اينکه او با افراد به منظور تبانی عليه امنيت کشور تماس داشته، نيست. زيرا در اجتماع و تبانی مصاديق اين رابطه مهم است در حالی که در اتهام مشخص نيست که دقيقا موکل من با چه کسانی به قصد تبانی رابطه داشته. در اين باره قرار شد که دادگاه از اداره اطلاعات استعلام کند.»

در اين دادگاه همچنين اتهامهای وارد شده به مسعود کردپور مورد بررسی قرار گرفت و دفاع موکلان اخذ شد. اتهامهای مسعود کردپور اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم عليه امنيت کشور، توهين به رهبر، فعاليت تبليغی عليه نظام و نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی است.

وکيل پرونده در اين باره توضيح می دهد: « دفاع از مسعود با تکيه بر اين واقعيت صورت گرفت که مسعود به عنوان يک معلم و فوق ليسانس علوم سياسی هيچ عملی خارج از چارچوبهای قانونی انجام نداده است. او نه مرتکب جرمی شده و نه به مقام معظم رهبری توهين کرده است. در خصوص پرونده مسعود نيز قرار به استعلام از اداره اطلاعات شد.»

خسرو کردپور روزنامه نگار مهابادی در تاريخ ١٧ اسفند ٩٢ دستگير شد و برادرش مسعود نيز دو روز پس از او بازداشت شد.

وکلای پرونده برادران کردپور علاوه بر عباس جمالی، احسان مزين و خسرو خسروی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016