دوشنبه 10 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال کردپورها به زندان مهاباد

آژانس خبری موکريان - سرويس حقوق بشر - با گذشت نزديک به ۴ ماه از بازداشت "مسعود و خسرو کردپور" دو روزنامه نگار کرد، اين دو برادر به زندان مرکزی مهاباد منتقل شده اند.

بر اساس گزارش رسيده به آژانس خبری موکريان، "مسعود و خسرو کردپور" روز چهارشنبه ۵ تيرماه ۹۲ پس از سپری کردن ۱۱۱ روز بازداشت در اداره اطلاعات مهاباد و اروميه به زندان مرکزی مهاباد منتقل شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس همين گزارش، مدير مسئول خبرگزاری موکريان در تماس تلفنی کوتاهی از زندان مهاباد با خبرنگار موکريان ضمن تاييد اين خبر گفت: بالاخره با گذشت نزديک به ۴ ماه بازداشت روز پنج شنبه ۶ تيرماه ۹۲ من و برادرم مسعود توسط بازپرس شعبه دوم دادسرای انقلاب مهاباد بدون حضور وکيل تفهيم اتهام شده ايم.

خسرو کردپور در ادامه افزود: ما در حضور بازپرس پرونده نسبت به اتهامات مطرح شده، بلاتکليفی و طولانی شدن مدت بازداشت موقت و عدم دسترسی به وکيل اعتراض کرده ايم. ما به عنوان روزنامه نگار در تمام اين مدت از فعاليت های قانونی خود که صرفا بر پايه اطلاع رسانی درست و دقيق بوده است، دفاع کرده ايم و انتظارمان اين است که بزودی آزاد شويم.

گفته می شود؛ يکی از اتهامات مطرح شده برای اين دو روزنامه نگار کرد تبليغ عليه نظام از طريق اطلاع رسانی درباره زندانيان سياسی و فعالان مدنی می باشد.

اين گزارش در ادامه می افزايد: در مدتی که برادران کردپور در انفرادی بازداشتگاه های اداره اطلاعات مهاباد و اروميه نگهداری شده اند روزهای سختی را تحمل کرده اند به گونه ای که پس از انتقال به زندان مهاباد و مراجعه آنان به بهداری زندان معلوم شده مسعود کردپور حدود ۲۰ کيلو و خسرو کردپور حدود ۱۲ کيلو نسبت به قبل از بازداشت شان کاهش وزن داشته اند.

در بخش ديگری از گزارش خبرگزاری موکريان و به نقل از وکلای مدافع برادران کردپور آمده است؛ "نعمت احمدی"، يکی از وکلای برادران کردپور در تماس با خبرنگار موکريان گفت: من منتظرم تا به محض ارجاع پرونده مسعود و خسرو به دادگاه انقلاب، جهت مطالعه پرونده و ملاقات و دفاع از موکلينم در دادگاه حاضر شوم. "عباس جمالی" و "عثمان مزين" وکلای مدافع مسعود و خسرو کردپور نيز طی تماس تلفنی با خبرنگار موکريان اعلام کردند: روز سه شنبه ۱۱ تيرماه ۹۲ به منظور ملاقات با موکلين خود و مطالعه پرونده آنان و درخواست تبديل قرار بازداشت برادران کردپور به وثيقه در دادگاه انقلاب مهاباد حاضر می شوند.

بنا به همين گزارش روز دوشنبه ۹ تيرماه ۹۲ دو نفر از اعضای خانواده کردپورها توانستند در زندان مهاباد با مسعود و خسرو به صورت حضوری ملاقات کنند.

گفتنی است، پيشتر در گزارش خبرگزاری موکريان آمده بود که خسرو کردپور ۱۷ اسفندماه سال گذشته در منزل شخصی خود توسط نيروهای اطلاعات مهاباد بازداشت شد. دو روز بعد مسعود کردپور که برای پيگيری وضعيت برادرش به اطلاعات مهاباد مراجعه می کند، وی نيز بازداشت می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016