دوشنبه 1 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی قبل از عزيمت به نيويورک: می‌خواهيم چهره واقعی ملت ايران را به جهانيان معرفی کنيم

ايسنا ـ رييس‌جمهور صبح امروز پيش از ترک تهران به مقصد نيويورک جهت شرکت در شصت و هشتمين مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: می‌خواهيم ندای مظلوميت ايران را به گوش جهانيان برسانيم.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حسن روحانی که در پاويون جمهوری اسلامی فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد: ملت ايران که يک ملت بسيار بزرگ با تمدن و فرهنگی کهن است و امروز به عنوان مرکز ثبات منطقه شناخته می‌شود، همواره به دنبال صلح در منطقه بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: متاسفانه دست‌هايی در سال‌های اخير بوده که اين چهره را به گونه‌ای ديگر معرفی کرده است و يکی از اولين اهداف اين سفر اين است که در فرصتی که برای بنده و هيات همراه پيش می‌آيد چهره واقعی ملت ايران را به جهان معرفی کنيم؛ به عنوان ملتی فرهنگ‌دوست، صلح‌دوست و ملتی که در پی پيشرفت است بدون اينکه بخواهد لطمه‌ای به کشورهای ديگر وارد کند.

رييس‌جمهور با اشاره به حضور با شکوه مردم در انتخابات ۲۴ خرداد و تحقق حماسه سياسی گفت: مردم با نشاط و انتخاب خود مسير ميانه‌روی و اعتدال را برگزيدندو اعلام کردند که با افراط و افراطی‌گری موافقتی ندارند و ما تلاش می‌کنيم که پيام مردم ايران را به گوش جهانيان برسانيم. تلاش ما اين است که صدای ملت ايران و پيام آنها را به گوش جهانيان برسانيم و بگوييم ملت ايران با هرگونه خشونت و افراط مخالف است مخصوصا در دنيای امروز که در منطقه ما و بسياری از کشورهای جهان مردم از افراطی‌گری و خشونت رنج می‌برند ما به دنبال مبارزه با خشونت هستيم و بايد همه در راستای مبارزه با خشونت دست به دست هم بدهيم.

روحانی در بخش ديگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: ملت ايران مورد ظلم و ستم و فشار نابجای بين‌الملل قرار گرفته است. ملت ايران به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نبوده و قربانی آن است و به دنبال توسعه و پيشرفت خود در چارچوب مقررات بين‌المللی است اما به ناروا تحت فشارهای سياسی و اقتصادی است و ما می‌خواهيم ندای مظلوميت ملت ايران را به گوش جهانيان برسانيم.

وی ادامه داد: می‌خواهيم بگوييم مسير تحريم، مسير غيرقابل قبول و غيرواقعی و کسانی که اين مسير را انتخاب کرده‌اند به هدف‌شان نمی‌رسند. به جای اتخاذ چنين مسيرهايی بايد مسير تعامل، گفت‌وگو و مفاهمه درپيش بگيرند و ما از اين مسير می‌توانيم به منافع مشترکمان دست پيدا کنيم.

رييس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های سفر خود گفت: در اين سفر با مقامات بلندپايه برخی از کشورهای منطقه، اروپای، غربی و روسای سازمان‌های بين‌المللی و مجامع علمی و دينی آنجا ملاقات‌ها و گفت‌وگوهايی خواهيم داشت.

روحانی همچنين با اشاره به اينکه در جريان اين سفر با رسانه‌های بين‌المللی نيز مصاحبه‌هايی خواهد داشت، گفت: از جمله ديگر برنامه‌های اين سفر ملاقات با ايرانيان مقيم در آمريکاست.

در جريان اين سفر محمدعلی نجفی رييس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری، صادق مشاور رييس جمهور، حسام‌الدين آشنا مشاور رييس جمهور، نهاونديان رييس دفتر رييس جمهور، دستغيب نماينده مردم شيراز در مجلس شورای اسلامی، مره صدق نماينده کليميان در مجلس شورای اسلامی روحانی را همراهی می‌کنند.

محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان به همراه تعدادی از معاونين خود نيز هفته گذشته برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نيويورک سفر کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016