پنجشنبه 28 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افخم: استفاده ابزاری از حقوق بشر عليه کشورهای مستقل مردود است

تهران- ايرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصويب قطعنامه حقوق بشر ايران در نشست ۶۸ مجمع عمومی سازمان ملل متحد، حقوق بشر را مبنای ترقی و کمال انسان ها و منبع همزيستی مسالمت آميز کشورها توصيف و استفاده ابزاری و سياسی از حقوق بشر عليه کشورهای مستقل را مردود دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايرنا به نقل از اداره کل ديپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مرضيه افخم تاکيد کرد: اگرچه در قطعنامه سال جاری به تحولات اخير درجمهوری اسلامی ايران از جمله انتخابات يازدهم رياست جمهوری و اقدامات دولت تدبير و اميد اشارات مختصری شده است ولی کليت قطعنامه مشحون از موارد خلاف واقعيت است که منبع و ماخذی جز سايت ها و رسانه های مرتبط با بانيان غربی اين قطعنامه و گروه های تروريستی بدنام و وابسته ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکيد بر اين که جمهوری اسلامی ايران تصويب اين قطعنامه و همچنين محتوای آن را قوياً رد می کند ، خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ايران بازی های منفعت طلبانه و استفاده ابزاری و سياسی از حقوق بشر عليه کشورهای مستقل توسط کشورهای غربی را مردود می داند و از اين که سازو کارها و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل متحد دستاويز سياست بازی قرار می گيرد شديداً متاسف است.

افخم با اشاره به اين که در قبال وضعيت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ايران اغراق و سياه نمائی صورت می گيرد اضافه کرد: کشورهای مدعی حمايت از حقوق بشر در سابقه تاريخی و امروزه خود موارد سيستماتيک و وحشتناک نقض حقوق بشر را در پرونده شان دارند.

افخم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ايران بر اساس شرع مقدس اسلام و همچنين اصول مندرج در قانون اساسی کشور، در جهت حمايت حقوق آحاد شهروندان خود ثابت قدم می باشد و تاکيد می کند که موضوع حقوق بشر نبايد صحنه تقابل کشورها و فرهنگ های مختلف شود، بلکه اين مساله می تواند با گفت و گو و اصل احترام متقابل که حقوق بشر بر آن مبتنی است، زمينه ساز همکاری ملت ها و انتقال تجارب برای ارتقای کرامت انسانی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016