چهارشنبه 25 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش تارنمای جديد و مستقل گزارش حقوق بشر ايران: "خشونت محور اصلی حاکم در جمهوری اسلامی است"

روز چهارشنبه ۸ ژانويه ۲۰۱۴ مرکز سياست خارجی ، يک موسسه تحقيقاتی در انگلستان، آغاز تارنمای مستقل گزارش حقوق بشر(www.ihrr.org) ايران را اعلام کرد. علاوه بر سه گزارش گذشته، اين تارنما همراه با جلد جديد گزارش در رابطه با مسئله مهم خشونت ،در اينترنت و بطور رايگان منتشر شد.

اين جلد واقعيت خشونت در ايران و چگونگی نفوذ آن در تمام سطوح جامعه، از اقدامات دولت ملی گرفته تا فرهنگ زندگی شهروندان را تجزيه و تحليل ميکند. مقالات مندرج در باره تعدادی از مسائل مهم، مانند نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسيج، قوانين جمهوری اسلامی، استفاده از مجازات اعدام در گسترش رعب و وحشت، رفتار غير قانونی با زندانيان و تبعيض سيستماتيک عليه زنان و اقليتهای قومی و مذهبی در ايران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ويرايش اين جلد توسط طاهره دانش، محقق ارشد مرکز سياست خارجی، و شادی صدر، موسس عدالت برای ايران، همراه با پيشگفتاری به قلم پروفسور پيام اخوان از دانشگاه مک گيل کانادا انجام گرفته است. در دنباله، مقالاتی متنوع به قلم چندين تن از حقوقدانان و فعالين محترم ايرانی من جمله مهناز پراکند، نسرين افضلی، محمود اميری مقدم، تبسم فنائيان، مائده قادری، موسی برزين خليفه لو، حسين رئيسی، روحی ​​شفيعی و سازمانهای ائتلاف بين المللی عليه خشونت در ايران و عدالت برای ايران در رابطه با جوانب مختلف خشونت در جمهوری اسلامی ارائه می شود. به علاوه منابعی آموزشی و حقوقی برای کمک و ياری به مسائل روزمره قربانيان خشونت در ايران در اين تارنما قرار داده شده است.

جلد کامل گزارش حقوق بشر در ايران به زبانهای فارسی و انگليسی و خلاصه جلد به زبانهای آذری و کردی تقديم شهروندان در ايران و ساير نقاط دنيا می گردد.

طاهره دانش می گويد: 'گزارش جديد حقوق بشر در ايران بررسی ماهيت سيستميک خشونت در ايران را به نوعی تازه ارائه می دهد. با استفاده از موارد واقعی بنابر تجربيات حقوقدان، فعالان و قربانيان نقض حقوق بشر در ايران، اين پديده غير قابل قبول از ديدگاه های حقوقی، اجتماعی و فرهنگی مورد تجزيه و تحليل قرار می گيرد. گزارش جديد نشان می دهد که چگونه قوانين جمهوری اسلامی من جمله قانون اساسی و اقدامات سازمان های دولت ايران ايجاد يک فرهنگی نموده که در آن اجرای ارزش های حاکميت بر ملت، چه در اوامر عمومی و چه در زندگی خصوصی شهروندان، از خشونت سر چشمه می گيرد.

يادداشت به ويراستاران

مرکز سياست خارجی، گزارش حقوق بشر ايران را به منظور گرد هم آوری و ارائه افکار و عقايد مختلف تحليلگران، فعالان، متفکران و سياستمداران شناخته شده و نو ظهور در سراسر جهان در راستای بررسی چالش های حقوق بشر در ايران، به چاپ می رساند. اولين جلد آن در اکتبر ۲۰۱۰ در مورد مسئله دين، جلد دوم در مورد دسترسی به اطلاعات در مه ۲۰۱۱ و جلد سوم در مورد جوانان در اوت ۲۰۱۲ به چاپ رسيد. تمام جلدها در وب سايت جديد مستقل گزارش در دسترس عام قرار گرفته است.

مرکز سياست خارجی يک موسسه تحقيقاتی مستقل در انگلستان است. از طريق گردهم آييها، انتشارات و تجزيه و تحليل، اين مرکز برای توسعه ايده های جديد در مورد روابط بين المللی و مشارکت فراگير که ترويج يک جهان عادلانه تر است فعاليت می کند. نکات مطرح شده در انتشارات مرکز سياست خارجی به قلم نويسندگان مختلف به تنهايی و لزوما ديدگاه مرکز سياست خارجی را منعکس نمی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016