جمعه 2 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: یاران احمدی‌روشن باید تاج سر باشند/چشم در «حصر و قصر»ها روشن که آمریکا از آنها حمایت می‌کند

خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران گفت: یک عده در این مملکت در حال ساختن شبکه ‌های زیرزمینی برای رابطه با آمریکا هستند و من نمی‌دانم که اینها از کوزه ای که آمریکا از آن نوشیده چه خورده‌اند که اینها به دنبالش می‌روند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران از مردم کشورمان به خاطر حضور مقتدارنه و عزتمند در راهپیمایی 22 بهمن تشکر و قدردانی کرد و گفت: این حضور، دشمن شکن و دشمن‌کورکن و دوست شاد کن و یک حماسه سیاسی بود.

وی افزود: در شرایطی که دشمن پروریی و وقاحت می‌کند و حرف‌های بد می زند، مردم ما به غیرتشان بر می‌خورد تحقیر را تحمل نمی‌کنند. وقتی 4 تا یانکی آن طرف دنیا مردم مسلمان را تحقیر می‌کنند این موضوع برای ما قابل تحمل نیست و البته آنها این چیزها را نمی‌فهمند.

وی خطاب به مردم گفت:‌ آفرین بر شما و ان‌شاءالله خداوند به حق قرآن شما را عزیزتر و دشمنان‌تان را ذلیل تر کند.

جنتی با بیان اینکه این راهپیمایی و حضور برای دشمن پیام‌هایی داشته است، گفت: مردم در این راهپیمایی این پیام را به دشمن دادند که ما از روی میز شما نمی‌ترسیم آنها گفتند که ما مشتاق گزینه‌های روی میزیم و این لبخند تحقیرآمیز به آمریکا است یعنی می‌خواهی ما را بترسانی در حالی که ما هشت سال جنگیدیم؟ ما به آمریکا می‌گوییم اگر مردی بیا.

وی با تاکید بر اینکه مرگ بر امریکا اولین گزینه روی میز ما است گفت: این شعار تمام مردم بود و پیام دیگر مردم ما نیز وحدت بود ما معتقدیم که اگر هر اختلافی هم با هم داریم در مقابل دشمن و آمریکا وحدت کلمه داریم و اختلافات داخلی سبب نمی‌شود که دشمن را فراموش کنیم ضمن اینکه استقامت و مقاومت و دفاع از مردم مظلوم فلسطین همچنین نترسیدن از دشمن و مرگ گزینه‌ها وپیام‌های دیگر ما در این راهپیمایی بوده است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در ادامه اظهار کرد: در این راهپیمایی همچنین مردم به مسوولین نیز پیام دادند و آن این بود که همانطور که ما با دعوت شما به صحنه آمدیم از شما هم انتظار داریم که به مشکلاتمان برسید و تورم را تا آنجایی که می‌توانید مهار کنید البته من نمی‌خواهم بگویم که می توانند تورم را به صفر برسانند اما هر کاری که می‌توانید انجام دهید البته آنها در این اندیشه هستند.

جنتی همچنین گفت: مردم ما پیام دیگری به مسوولین دادند و آن حضور عزتمند و مقتدارنه آنها در همه صحنه‌ها است آنها گفتند اگر ما مردم ضد آمریکایی هستیم شما هم ضدآمریکایی باشید نه اینکه مردم یک راهی بروند شما بخواهید راه دیگری بروید.

وی در ادامه گفت: یک عده در این مملکت در حال ساختن شبکه ‌های زیرزمینی برای رابطه با آمریکا هستند و من نمی‌دانم که اینها از کوزه ای که آمریکا از آن نوشیده چه خورده‌اند که اینها به دنبالش می‌روند. قرآن درباره اسراییل می‌فرماید که این گوساله‌پرستان، گوساله‌پرستی در اعماق قلبشان نفوذ کرده بود. یک عده هم آمریکاپرستی، آمریکا دوستی در اعماق وجودشان بوده و هست و هر وقت مناسبتی پیدا شد چیزی می‌گویند و لگدی می‌زنند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: آیا شما 4تا آدم می خواهید با آمریکا رابطه برقرار کنید یا مردم؟ مردم نه آمریکا را قبول دارند و نه شما را. چرا راهتان را از مردم جدا می‌کنید؟ این کار شما باطل است به نتیجه نمی‌رسد و هر چقدر در جلسات مخفی‌تان پیام بگذارید مردم با شما نیستند و تا مردم هم نخواهند کاری صورت نمی‌ گیرد. پیشاپیش مردم هم مقام معظم رهبری هستند.

جنتی گفت: تصور می‌کنید اگر روزی بر فرض محال در به روی آمریکا گشوده شد و آنها دوباره در این مملکت نفوذ کردند چه تاجی بر سر شما و این مردم می‌زنند؟ اینها هنوز به جای نرسیده فضولی و دخالت می‌کنند مثلا می‌گویند چرا وزیر خارجه ما بر سر مزار شهید مغنیه رفته است باید به آنها گفت اف بر بی‌حیایی شما این شهید، شهید حزب الله است و شهدا چه در ایران و چه در لبنان در دل ما جای دارند. فضول به تو چه ربطی دارد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران خاطر نشان کرد: به ما می‌گویند که شما باید در مسائل هسته‌ای کوتاه بیایید و برنامه‌های موشکی‌تان را متوقف کنید تو چه کاره‌ای که این حرفها را به ما می‌زنی؟ برنامه‌های موشکی ما چه ربطی به تو دارد؟ ما باید قدرت دفاعی داشته باشیم. قدرت دفاعی‌مان را سلب کنیم که هر وقت خواستی بر سر ما بتازی؟

وی افزود: بدانید اگر آنها آمدند دمار از روزگار اسلام،‌انقلاب،‌انقلابیون و حزب‌اللهی‌ها درمی‌آورند. اینها شرف،‌اخلاق، وجدان، انسانیت ندارند که ببینند چقدر باعث بی‌پناه و بیچاره شدن انسانها در افغانستان و فلسطین شدند. آنها هر جا که رفته‌اند کارشان آدم‌کشی بوده است و الان هم همین تکفیریهای را پشتیانی می‌کنند و باعث قتل‌عام در سوریه می شوند آن وقت به ما می‌گویند از سوریه حمایت نکنید باید به آنها گفت به تو چه ربطی دارد. آنها برادر مسلمان ما هستند ما از غیرمسلمان حمایت می‌کنیم چه برسد به مسلمان مظلوم.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: به ما می‌گویند ارتباطاتان را با حزب‌الله قطع کنید مگر چنین چیزی می‌شود؟ هنوز به جای نرسیده‌اند این توقعات را دارند وای به حال اینکه بر طبق نقشه عده‌ای رابطه برقرار شود و سیاست‌ گذاری کنند من به این عده هشدار می‌دهم که راه‌تان را عوض کنید به راه مردم بپیوندید.به گزارش ایسنا آیت الله جنتی در ادامه سخنان خود با مورد توجه قرار دادن موضوع اقتصاد مقاومتی و با بیان اینکه واقعا با تمام وجود می‌گویم که خدایا عمر، عزت‌، شوکت مقام معظم رهبری را روز افزون فرما گفت: ایشان می‌گویند لازم نیست که ما به سمت آمریکا دست دراز کنیم و بگویم که آقای آمریکا بیاید و تحریم‌ها را بردارد.

وی افزود: ما در کشور آنقدر منابع و نیروی انسانی سرشار از استعداد‌،معادن و ذخایر نفت و گاز و امکانات گوناگون داریم که اگر از آنها بهره‌برداری شود جزو ثروتمندترین کشورهای دنیا خواهیم بود اما ما روی گنج نشسته ایم گرسنه‌ایم،‌کنار دریاییم و تشنه‌ایم. بنابراین باید به جای اینکه سراغ دشمن برویم خودمان روی پای خود بایستیم.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران، گفت: منهای دشمن و خارج بیاید هر چه ذخایر دارید کشف کنید به کار گیرید اگر این کار را کردید قدرت دست شما می‌افتد و دشمن عقب‌نشینی می‌کند. هر وقت دست گدایی‌تان را عقب کشیدید دشمن هم عقب‌نشینی می‌کند.

وی خطاب به مسوولان قوای سه گانه تاکید کرد که این قضیه را جدی بگیرید ما در این راستا تجربه تلخی داریم مقام معظم رهبری روزی سران و قوای سه‌ گانه برای مبارزه با فساد مامور کردند و چقدر ما خوشحال شدیم که فساد برانداخته می‌شود حالا ببینید چه کار کرده‌اند؟ با اقتصاد مقاومتی هم همین کار را می‌کنید؟

جنتی با مورد توجه قرار دادن نقش صدا و سیما در این باره گفت: اینکه در این خصوص حرف زده می‌شود پیام می دهند‌،نامه می‌نویسند و تشکر می‌کنند خوب است ولی یکسال دیگر عملکردتان را مقایسه کنید. در این باره نه تنها مسوولان بلکه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی باید به کار گرفته شود.

جنتی هم چنین به برگزاری اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی اشاره و اظهار کرد: این اجلاس برنامه بسیار مهمی بود که تعدادی زیادی از روسای مجالس در آن شرکت کرده بودند و معمولا در این برنامه‌ها حرف‌های خوبی زده می‌شود اما باید پرسید در عمل چه کار انجام می‌شود؟

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: من به شرکت‌کنندگان در این مراسم می‌گویم که شما نماینده مردمید و اگر می‌خواهید کار کنید باید ببینید که مردم از شما چه می‌خواهند مردم به شما رای دادند بنابراین راه‌تان را از مردم جدا نکنید مردم مسلمان،‌ آمریکا و اسراییل را قبول ندارند و حامی و مدافع مظلومان و فلسطین هستند و همه مسوولان کشورهایی که رای و حقوق خود را از مردم می‌گیرند باید این موضوعات را رعایت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه سخنان خود موضوعات مربوط به مسئله هسته‌ای کشورمان را مورد توجه قرار داد و خطاب به مذاکره کنندگان ایرانی گفت: از موضع قدرت و عزت صحبت کنید خود را نبازید و خیال نکنید که ما ضعیف هستیم؛ ما قوی هستیم منتها به قدرت خود پی نمی بریم و ضعف آنها را قبول نداریم.

جنتی با بیان اینکه در این راستا باید خطوط قرمزی که از سوی مقام معظم رهبری مد نظر قرار داده شده است رعایت شود به مذاکره‌کنندگان گفت: در کارهای دیگر دخالت نکنید ما اجازه نمی‌دهیم که در هر جلسه‌ای که برای حل مسئله هسته‌ای گذاشتید به مسائل دیگر وارد شود ما از حقمان نمی‌گذریم و جز حقمان چیزی دیگری نمی‌خواهیم.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در ادامه اظهار کرد: بنا به فرموده حضرت امام(ره) آمریکا شیطان بزرگ است و این شیطان در کار ما دخالت می‌کند و بی‌جا پیام می‌دهد که زندانی‌ها و در حصرهای را آزاد کنید چشم آنها که در حصر و قصرند روشن که آمریکا از آنها حمایت می‌کند.

وی در ادامه صرفه‌جویی در مصرف آب از سوی شهروندان را یک ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: هر چه می‌توانید در مورد این موضوع به عنوان یک وظیفه شرعی و ملی صرفه جویی کنید.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران همچنین به انفجار نزدیک رایزنی ایران در لبنان اشاره و خاطر نشان کرد: این کار باز از سوی تکفیریهای لعین و خبیث است و البته حزب‌الله با آنها برخورد می‌کند و دولت لبنان هم باید به اینها برخورد جدی داشته باشد.

وی همچنین اظهار کرد: به من خبرهای موثقی رسیده مبنی بر اینکه دارند یاران احمدی روشن را از سازمان انرژی هسته‌ای بیرون می کنند. این کار را نکنید کسانی که انرژی هسته‌ای را به اینجا رساندند باید تاج سر باشند و نباید این کار شود.

جنتی همچنین پیشاپیش سال نو را به مردم تبریک گفت و اظهار کرد که باید کاری کنیم که همه در این عید خوشحال باشند.

جنتی همچنین در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه تمام مشکلات جامعه انسانی به خاطر وجود گناه است اظهار کرد: اگر به جامعه و فرد عذابی می‌رسد در واقع گناه باعث این موضوع شده است و بی تقوایی باعث به وجود آمدن اختلافات و درگیری‌های مختلف بین خودی‌ها و ناخودی ها می‌شود.

وی افزود: مشکلاتی که امروز بشر چه در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی از جمله فقرها وجود دارد به خاطر این است که اغنیا زکات مال خود را نمی دهند صدقات و خیرات نمی‌کنند چرا که در این صورت فقیری پیدا نمی‌شد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: اینکه اینقدر مبتلا به ایدز داریم به جز گناه عامل دیگری ندارد همچنین اختلافات،‌جنگها و وجود زخمی‌ها به خاطر گناه‌های است که انجام می‌شود. من خودم پاک از گناه نیستم و این سفارش را هم به خودم می‌کنم که از گناه بپرهیز که گرفتار عوارض سوء نشوی.

وی همچنین گفت:اگر انسان معصیت‌کار و اهل فسق و فجور شد که شیطان به گوش،‌زبان، مال و اولادش مسلط می‌ شود و این از مصیبت های بزرگی است که گاه عاید انسان می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016