سه شنبه 2 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمریکا: نشانه‌هایی از کاربرد مواد شیمیایی در سوریه یافته‌ایم

ایالات متحده آمریکا مدعی شده‌است نشانه‌هایی در دست دارد که می‌تواند سندی بر استفاده شدن از یک ماده شیمیایی سمی -احتمالا کلورین- در سوریه باشد.

به گزارش خبرنامه گویا٬ خبرگزاری رویترز با نقل این خبر از یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید این وزارت خانه در حال بررسی این مسئله است که آیا دولت سوریه در این مسئله نقش داشته یا نه.

جن ساکی٬ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته : "ما در حال بررسی شواهدی هستیم که نشاندهنده استفاده از یک ماده شیمیایی صنعتی سمی در شهر کفرزیتا است." این شهر در استان حما واقع شده و توسط شورشیان کنترل می‌شود.

وی افزود: "ما در حال بررسی این مسئله هستیم که آیا حکومت سوریه مسئول این رویداد بوده یا خیر. طبیعتا باید در این زمینه تحقیقات انجام شود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فعالین اپوزیسیون سوریه پیشتر مدعی شده بودند که هلیکوپترهای دولت سوریه در روزهای ۱۱ و ۱۲ آوریل (۲۲ و ۲۳ فروردین) گاز کلرین روی شهر کفرزیتا ریخته است. این درحالی است که نماینده ایالات متحده در سازمان ملل روز ۱۳ آوریل به تلویزیون ABC گفته بود چنین حمله‌ای "ثابت نشده است".

به گفته جین ساکی گاز کلرین جز موادی که در توافق با روسیه برای نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه به سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی اعلام شدند نبوده‌است.

او می‌گوید ایالات متحده هنوز در حال بررسی مدارک است : " ما هر گونه شبهه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جنگ را بسیار جدی می‌گیریم. ما با سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی که ناظر اجرای توافق است همکاری می‌کنیم و مشخص خواهیم کرد که آیا این توافق‌نامه زیر پا گذاشته شده یا خیر."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016