پنجشنبه 29 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سازمان ملل: داعش برای دو سال جنگ سلاح کافی دارد

dc6bf700-ad35-4cfb-b735-be89a3aee348-620x372.jpg
گزارش جدیدی که برای ارائه به شورای امنیت سازمان ملل آماده شده‌است مدعی است که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) سلاح٬ مهمات و تجهیزات جنگی کافی برای ادامه دادن جنگ در عراق و سوریه تا دو سال آینده را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنامه گویا٬ روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از این گزارش می‌گوید: "حتی اگر حملات هوایی آمریکا خودروها و تسلیحات زرهی این گروه را از بین ببرد در کاهش تعداد اسلحه سبکی که داعش در دست دارد٬ ناتوان خواهد بود. این سلاح‌ها برای ادامه جنگ تا دو سال دیگر کافی خواهند بود."

این گزارش معتقد است داعش به همراه رقیب پیشینش جبهه النصره که در حال حاضر متحد تاکتیکی آن است آنقدر اسلحه دارند که حتی "بدون داشتن قلمرو" تهدیدی برای کل منطقه باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این گزارش که چندین ماه روی آن کار شده است پیشنهاداتی برای قطع دسترسی داعش به پول و اسلحه به سازمان ملل ارائه می‌دهد.

طبق این گزارش سلاح‌های داعش شامل تانک‌های تی-۵۵ و تی-۷۲ ٬ خوردوهای نظامی آمریکایی هاموی٬ مسلسل٬ توپ‌های ضد هوایی کوتاه برد و "مقادیر زیادی مهمات" می‌شوند. طبق این گزارش بسیاری از این سلاح‌ها که از ارتش عراق گرفته شده‌اند و توسط آمریکا در اختیار این ارتش قرار گرفته بودند٬ پیش از این بلا استفاده مانده بودند. اما بعضی از این سلاح‌ها ممکن است پیچیده‌تر از آن باشند که داعش بتواند از آنها استفاده کند.

پیش از این گمانه‌زنی‌هایی درباره دستیابی داعش به سلاح‌های شیمیایی مطرح شده بود.

پیش از این گزارش دیگری منتشر شده بود که می‌گفت حدود ۱۸۰۰۰ نفر از ۸۰ کشور دنیا برای جنگ در داعش و سایر گروه‌های جهادی وارد عراق و سوریه شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016