دوشنبه 24 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير علوم: سخنرانی‌ در دانشگاه‌ها يک هفته قبل بايد به تصويب شورای نظارت برسد


محمد فرهادی وزير علوم

خبرگزاری تسنيم: وزير علوم، تحقيقات و فناوری در واکنش به لغو سخنرانی برخی شخصيت‌های سياسی در مراسم روز دانشجو، گفت: سخنرانی‌ در دانشگاه‌ها يک هفته قبل بايد به تصويب شورای نظارت برسد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنيم، محمد فرهادی وزير علوم، تحقيقات و فناوری در حاشيه سومين همايش "نقش پژوهش در فرآيند قانون‌گذاری که در تالار شهيد مدرس مجلس برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال يکی از خبرنگاران در مورد لغو شدن سخنرانی برخی از شخصيت‌ها در مراسم ۱۶ آذر امسال، گفت: بنده معتقدم که دانشگاه‌ها مستقل هستند و از طرفی شورای نظارت بايد درباره سخنرانی شخصيت‌ها تأييديه‌های لازم را صادر کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه با بيان اينکه براساس آئين‌نامه شورای نظارت برنامه‌های سخنرانی‌ بايد يک هفته قبل درخواست‌هايشان ارائه شود، افزود: درخواست‌های سخنرانی می‌بايست در اين زمان ارائه می‌شد تا در اين شورا مصوب و مجوز سخنرانی نيز مورد تأييد قرار می‌گرفت تا بدين ترتيب زمينه سخنرانی آنها فراهم می‌شد.

وزير علوم همچنين تصريح کرد: البته بسياری از افراد خودشان نخواستند که سخنرانی کنند، سخنرانی عده‌ای از آنها نيز مصوب نشده بود که بعد بگويند لغو شده است. در برخی از موارد نيز اصلا هيئت نظارت دانشگاه نقشی در لغو سخنرانی نداشته است، بلکه مراجع ديگری درخواست لغو و جلوگيری از سخنرانی آنها را داشته‌اند که در دو مورد اين اتفاق افتاد.

فرهادی در پايان با تأکيد بر اينکه قرار بود برای برخی از شخصيت‌ها در روز ۱۶ آذر زمان سخنرانی اختصاص داده شود، خاطر نشان کرد: برنامه سخنرانی آنها به وقت ديگری موکول شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016