دوشنبه 18 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تغییر فرمانده نیروی انتظامی

700729.jpg
به گزارش بی‌بی‌سی، سردار سرتیپ حسین اشتری از فرماندهان جنگ ایران و عراق جانشین اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی (پلیس ایران) شده است.

آقای اشتری خرداد ماه سال جاری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس اطلاعات و امنیت شده بود.

آیت الله خامنه ای که فرمانده کل قوای مسلح در ایران است در حکم آقای اشتری نوشته این انتصاب "بنا به پیشنهاد وزیر محترم کشور و جانشین فرمانده کل قوا در امور نیروی انتظامی" انجام می شود. خبرگزاری فارس هم می گوید آقای اشتری به مدت ۳ سال فرمانده نیروی انتظامی شده اما در حکم رهبر ایران به این مدت زمانی اشاره نشده است.

پس از سلسله حوادث مربوط به اسیدپاشی به خانم ها در اصفهان، آقای اشتری با "دستور ویژه" فرمانده وقت پلیس برای بررسی وضعیت مامور شد و به اصفهان سفر کرد اما با گذشت ماه ها از این واقعه، سرنوشت پرونده اسیدپاشی روشن نشده است.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی (پلیس ایران) ساعاتی پیش از انتشار خبر انتصاب فرمانده جدید پلیس،گفته بود که در حال سپری کردن ساعات پایانی مسئولیت اش است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای احمدی مقدم، امروز ۱۸ اسفند (نهم مارس) در دومین روز از همایش روسای پلیس راهنمایی و رانندگی ایران خطاب به حضار گفت سال گذشته از آیت الله خامنه ای خواسته بوده فرد دیگری را برای فرماندهی نیروی انتظامی منصوب کند.

درخواست از آیت الله خامنه ای برای کناره گیری

آقای احمدی مقدم می گوید سال گذشته با طرح درخواست کناره گیری اش از فرماندهی پلیس به آقای خامنه ای گفته بود "شما هم از من خسته نشده‌اید، مردم از ما خسته شده‌اند" اما رهبر ایران اردیبهشت ماه امسال حکم فرماندهی آقای احمدی مقدم را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

او می گوید اول اسفند امسال بار دیگر درخواستش را از رهبر ایران تکرار کرد و این بار مورد موافقت آیت الله خامنه ای قرار گرفت.

فرمانده سابق پلیس درباره سمت بعدی اش گفته از رهبر ایران خواسته چند ماهی به او فرصت دهد تا ازآنچه در ۱۰ سال فرماندهی پلیس بر او گذشته "مستندسازی" کند.

آقای احمدی مقدم تلخ‌ترین حوادث دوران فرماندهی اش را کشتار در تاسوکی توسط گروه جندالله و وقایع اعتراضی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ عنوان کرده است.

اواخر شب ۲۵ سال ۱۳۸۴ اعضای گروه جندالله که لباس پلیس به تن داشتند با برپا کردن ایست بازرسی در محور زابل- زاهدان در منطقه تاسوکی، به شش خودرو عبوری حمله کرده و ۲۲ تن را کشتند و شمار دیگری را به گروگان گرفتند.

شماری از مسئولان استان سیستان و بلوچستان از جمله مسئول حراست فرمانداری و مسئول حراست امور آب زاهدان، یکی از روحانیون دفتر رهبر ایران در استان جزو کشته شدگان بودند و حسنعلی نوری، فرماندار وقت زاهدان و معاونش زخمی شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016