پنجشنبه 21 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دست‌های پشت پرده تظاهرات پاريس عليه توافق هسته‌ای! علی کشتگر

علی کشتگر
حالا در روزهايی که مردم ايران در بيم و اميد توافق هسته‌ای زندگی می‌کنند اين گروه به فعاليت‌های اسرائيل و نئوکان‌های آمريکايی رنگ ايرانی می‌زند. اين گروه در تظاهرات هيچ نقشی جز آلت دست شدن سوداگران جنگ و کسانی که آرزوی تبديل ايران به يک عراق و سوريه ديگر در سر می‌پرورانند، ندارد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قرار است روز شنبه ۱۳ ژوئن مخالفان آمريکايی، اسرائيلی و عرب توافق هسته ای که برخی از آنها از طرفداران شناخته شده حمله نظامی به ايران هستند در حومه پاريس (شهرک ويل پن ville pinte) تظاهرات برگزار کنند.

برخی از چهره های شناخته شده ای که قرار است در اين تظاهرات ضد صلح شرکت کنند، از طراحان حمله نظامی آمريکا به عراق و از مشهورترين چهره های آمريکايی طرفدار دولت نتانياهو هستند:

- جان بولتون (john Bolton) نماينده آمريکا در سازمان ملل در دوران جورج بوش و از حاميان شناخته شده دولت نتانياهو.
- جيمز ولسی (James woolsey) رئيس پيشين سازمان سيا، طرفدار دولت دست راستی اسرائيل.
- لوئی فری (Louis freeh) رئيس پيشينFBI
– بيل ريچارد سون (Bill richardson) نماينده پيشين آمريکا در سازمان ملل و فرماندار ايالت نيومکزيک طرفدار نابودی تاسيسات هسته ای ايران از راه نظامی.
- رودی گيوليانی (Rudy giuliani) شهردار پيشين نيويورک و نامزد رياست جمهوری آمريکا از حزب جمهوريخواه از مخالفان سرسخت توافق هسته ای.
- هوارد دين (Howard dean) فرماندار پيشين ورمونت
- اد رنال (Ed rendell) فرماندار پيشين پنسيلوانيا و... همه چهره های فوق از طرفداران پروپا قرص دولت دست راستی نتانياهو و از حاميان حمله نظامی به ايران هستند. (اين اسامی از وب سايت بخش فارسی راديو بين المللی فرانسه گرفته شده)

ناظران آگاه در فرانسه بر اين باورند که برگزار کننده واقعی اين تظاهرات دولت اسرائيل است که با همکاری عربستان و وزارت خارجه فرانسه به اين اقدام متوسل شده است. قرار است سازمانهای طرفدار دولت اسرائيل و تشکيلات جوانان يهود که در فرانسه بسيار فعالند در اين تظاهرات که به نام "اپوزيسيون ايران" برگزار می شود شرکت کنند.

به مناسبت اين تظاهرات ضد ايرانی، هموطنان ايرانيم را به نکات زير توجه می دهم:

۱-هيچ ملت بزرگی سرنوشت خود را به ملت و قدرت بيگانه نمی سپارد. چرا که قائم به ذات و متکی به نفس ماندن، شرط وجودی هر ملت زنده ای است. و ايرانيان در سراسر تاريخ طولانی خود از اين نظر نمونه بوده اند. که اين خود دليل رهايی ايران از همه حوادث مرگباری است که در مسير هزاره ها و قرن ها بر ايرانيان گذشته است.

۲- در جهان امروز هيچ قدرت منطقه ای و جهانی برای منافع ملی ايران و حقوق بشر ايرانيان دل نمی سوزاند.هر نوع نگاه و هر نوع رابطه ی قدرت و دولتهای جهانی و منطقه ای در قبال ايران تابع منطق سود و مصلحت آنان است.

۳- آنجا که مصالح و منافع قدرت های بزرگ در گرو قربانی شدن استقلال و حتی موجوديت کشورهای ضعيف تر قرار گيرد، در بسا موارد حتی سازمان ملل متحد نيز قادر نيست از تجاوزات نظامی قدرت هايی که مصالح خود را در گرو تخريب و نابودی سرزمين های ديگر جستجو می کنند، ممانعت کند. سرنوشت دردناک و عبرت انگيز عراق، سوريه، ليبی، يمن، سودان، افغانستان و عواقب هولناک حملات نظامی و ويرانی اين سرزمين ها که به دربه دری دهها ميليون تن از مردمانشان انجاميده، قصه تلخ ترين درام جاری تاريخ بشر در قرنی است که قرار بود سرآغاز دوران صلح، دموکراسی و پيشرفت اين سرزمين های مصيبت زده باشد.

۴- سوداگران مرگ، محافلی که در ادامه تجاوزات نظامی و جنگ های منطقه ای درآمدهای کثيف خود را جستجو می کنند از رهگذر بدبختی سرزمين های پيش گفته به بازار غارتگرانه خود رونقی استثنايی بخشيده اند.همه درآمدها و ثروت های ملی سرزمين های جنگ زده و همسايگان مضطرب آنها بايد صرف خريد جنگ افزارهای کشتار ملت ها شود.

۵- اين استراتژی مرگبار که با واژگان زيبای "نظم جديد جهانی" در دوران جورج دبليو بوش تزئين می شد، از ديرباز ايران را يکی از اهداف خود قرار داده است.

۶- برآمد جنبش سبز، رای هوشيارانه مردم در انتخابات خرداد ۹۲ و انتخاب دوباره پرزيدنت اوباما در ايالات متحده شبح دخالت نظامی خارجی را موقتا از ايران دور کرد. و همزمان با آغاز مذاکرات هسته ای ايران و قدرت بزرگ جهانی (۱+۵) اميد به حل مساله هسته ای و رفع تحريم های ويرانگر اقتصادی را جانشين بيم جنگ و ويرانی کرد.

۶- از آغاز روند رسمی مذاکرات ايران و ۱+۵ باندها و محافل متنفذ طرفدار جنگ و ويرانی ايران از همه راههای ممکن، برای کارشکنی در روند اين مذاکرات و به شکست کشاندن آن اقدام کرده اند.

۷- نئوکانها و دست راستی های حزب جمهوريخواه آمريکا، دولت افراطی نتانياهو، محافل نزديک به دولت نتانياهو در کاخ اليزه و وزارت خارجه فرانسه، توليد کنندگان بزرگ سلاحهای پيشرفته جنگی در آمريکا و فرانسه که در چند سال گذشته دهها قرارداد ميلياردی با دولت های عربی خاورميانه امضاء کرده اند و محافل ارتجاعی عرب که دولت عربستان سعودی در راس آنان است جبهه واحد و هماهنگی را عليه توافق هسته ای ايران و غرب ايجاد کرده اند و تا آخرين لحظه از تلاشهای خود برای بمب گذاری در روند مذاکرات از پای نخواهند نشست.

۸- دو گروه از ايرانيان در اين مسير ضد ايرانی با محافل پيش گفته همراهند که يکی انگيزه خود را دفاع از جمهوری اسلامی قلمداد می کند و ديگری خود را قهرمان مبارزه با جمهوری اسلامی وانمود می کند. گروه اول سرکوبگران تندرو جمهوری اسلامی هستند که به نتيجه رسيدن مذاکرات را با منافع سياسی و درآمدهای نامشروع اقتصادی خود ناسازگار می دانند اين گروه تا کنون بهترين خدمتگذاران غيرمستقيم طرفداران جهانی مداخله و جنگ عليه ايران بوده اند و با گفتار و کردار خود بيشترين بهانه ها را به دست دشمنان صلح داده اند. گروه دوم، که در خارج از ايران حضور دارند به بهانه خصومت با جمهوری اسلامی و ضرورت نابودی آن در خدمت دشمنان ايران قرار گرفته اند. در جنگ هشت ساله ايران و عراق در خدمت صدام حسين درآمدند و حالا پس از نابودی صدام حسين در خدمت اسرائيل و عربستان و غيره قرار دارند. اين گروه مدتهاست که خصلت يک جريان سياسی ايرانی را از دست داده و برای محافل مخالف ايران کار می کند. حالا در روزهايی که مردم ايران در بيم و اميد توافق هسته ای زندگی می کنند اين گروه به فعاليت های اسرائيل و نئوکانهای آمريکايی رنگ ايرانی می زند. گروه رجوی در اين تظاهرات هيچ نقشی جز آلت دست شدن کسانی که آرزوی تبديل ايران به يک عراق و سوريه ديگر در سر می پرورانند، ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016