دوشنبه 25 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت دست‌کم ۱۵ شهروند بهایی در تهران، اصفهان و مشهد

رادیو فردا ـ صبح روز یکشنبه ۲۴ آبان، دست‌کم ۱۵ تن از بهاییان ایران در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

پدیده ثابتی، سخنگوی جامعه بهاییان خبر بازداشت این ۱۵ بهایی را در گفت‌وگو با رادیو فردا تأیید کرده‌است اما به گفته او، از دلایل این بازداشت‌ها و همچنین نهاد دستگیرکننده، اطلاعی در درست نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی دیگر برخی منابع خبری تعداد بازداشت‌شدگان را ۱۶ نفر و برخی هم ۱۷ نفر ذکر کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، شش تن در تهران، شش تن در اصفهان و چهار تن در مشهد بازداشت شده‌اند.

از جمله این بازداشت‌شدگان می‌توان به صهبا فرنوش، نگار باقری، یاور حقیقت، نوید اقدسی، هلیا مشتاق، کیوان و پروین نیک‌آیین، یگانه آگاهی، عرشیا روحانی، ساناز اسحاقی، نیکا پاکزادان، فرزانه دانشگری و نغمه ذبیحیان اشاره کرد.

به گفته خانم ثابتی، در شهرهای قائمشهر، کرمان و رفسنجان، برخی از مغازه‌های شهروندان بهایی پلمپ شده‌اند که دلیل این مسئله هم هنوز مشخص نشده‌است.

تاکنون مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند.

اواخر بهمن سال گذشته نیز بیش از ۱۰ نفر از افراد جامعه دینی بهایی در تهران و اصفهان توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

بر اساس گزارش‌ها، اکثر بازداشت‌شدگان را جوانان تشکيل می‌دادند که پنج نفر آنها در تهران و بقيه در اصفهان دستگير شدند.

در همین رابطه راب نيکلسون، وزير امور خارجه کانادا، جمعه ۲۵ ارديبهشت، از حکومت جمهوری اسلامی خواست که هفت مدير جامعه بهايی ايران را آزاد کند.

فريبا کمال‌آبادی، جمال‌الدين خانجانی، عفيف نعيمی، سعيد رضايی، بهروز توکلی، وحيد تيزفهم و مهوش ثابت، عضو جمعی به نام «ياران» بودند که در سال ۱۳۸۷ بازداشت شدند. جمع یاران وظيفه مديريت جامعه بهايی در ايران را برعهده داشت.

طی سال‌های اخير گزارشگران ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، اتحاديه اروپا، آمريکا و شماری از نهادهای بین المللی حقوق بشری از تداوم تبعيض و نقض حقوق شهروندان بهايی در ايران انتقاد کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016