سه شنبه 26 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مسکو عامل سقوط هواپیمای مسافربری خود را عملیات تروریستی دانست

رادیو زمانه ـ سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که هواپیمای مسافربری این کشور که در صحرای سینا سقوط کرد، قربانی یک عملیات تروریستی شده است. پوتین دستور تشدید حملات هوایی به مواضع داعش را صادر کرد.

به‌گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، آلکساندر بورتنیکوف، رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه روز سه‌شنبه ۱۷ نوامبر / ۲۶ آبان در نشست مشورتی درباره نتایج تحقیقات پیرامون دلایل سقوط هواپیمای روسی بر فراز صحرای سینای مصر گفت: «طبق ارزیابی متخصصان ما، بمب دست‌سازی به قدرت تا یک کیلوگرم تی‌ان‌تی در داخل هواپیما در هوا منفجر شده و به این دلیل قطعات بدنه هواپیما به فواصل زیادی پرتاب شده‌اند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بورتنیکوف افزود: «ما به‌صراحت می‌توانیم بگوییم که این یک حمله تروریستی بوده است.»

هواپیمای مسافربری روسی روز شنبه ۳۱ اکتبر / ۹ آبان سقوط کرد. در این رویداد همه ۲۲۴ سرنشین و خدمه هواپیما کشته شدند. این هواپیما از شرم‌الشیخ عازم سن‌پترزبورگ بود.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت سقوط این هواپیما را برعهده گرفت اما روسیه و مصر در ابتدا این ادعا را رد می‌کردند.

دولت بریتانیا و سازمان‌های امنیتی آمریکا چند روز پس از این حادثه احتمال دادند که هواپیمای مسافربری روسی بمب‌گذاری شده بود و بر اثر انفجار سقوط کرده است.

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه‌شنبه به سازمان‌های امنیتی این کشور دستور داد که عاملان این حمله تروریستی را پیدا کنند. او همچنین دستور تشدید حملات هوایی به مواضع داعش را صادر کرد.

در پی این دستورات، مرکز روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه روز سه‌شنبه از محافل اجتماعی روسیه و جهان درخواست کرد که در پیدا کردن تروریست‌ها به این سازمان کمک کنند.

سازمان امنیت فدرال روسیه گفته است برای واگذاری اطلاعاتی که در بازداشت تروریست‌ها کمک کنند، ۵۰ میلیون دلار جایزه پرداخت خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016