دوشنبه 1 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: اعتراف جاسوسان آمریکایی دستگیر شده در ایران برای سرد کردن کانون مساجد


محمدرضا نقدی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اسناد معتبری از اعترافات جاسوسان آمریکایی دستگیر شده در ایران داریم که برای سرد کردن کانون مساجد برنامه ریزی و توطئه کرده اند و با کمک نفوذی‌ها این کار را انجام داده‌اند.

به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در اولین جشنواره برترین‌های مساجد استان تهران، که در حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه سید الشهدا(ع) برگزار شد، گفت: سلام بر شهیدانی که خاستگاه، پایگاه و محل عروجشان نزد پروردگار، مسجد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی جایگاه رفیع مسجد را در نظام اسلامی یک سنت الهی دانست و گفت: مسجد موهبت و عنایت الهی به جامعه اسلامی است و رونق آن باعث تعالی و رشد آن است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انسان برای تعالی نیازمند دو ارتباط مستحکم است، گفت: ارتباط با خدا برای تعالی معنوی و ارتباط با مردم برای رشد و تعالی اجتماعی انسان از پایه های سنت های الهی هستند.

وی تاکید کرد: عبادت برای پیوند دادن انسان با خدا و مبدأ کمال است و کانون و قطب عبادت وسیع و عمیق با خدا، مسجد است.

وی با تاکید بر اینکه در اسلام کانون خانواده بسیار مهم جلوه داده شده گفت: برای کامل شدن دین باید کانون خانواده شکل گیرد و رعایت احترامات خانوادگی بسیار مهم است.

وی در ادامه اظهار داشت: آنجایی که همه آحاد جامعه گردهم می آیند و پیوند انسان با خدا و دیگران صورت می پذیرد مسجد است. مسجد کانون اصلی ارتباط با خدا و ارتباط با دیگر مؤمنین است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج تأکید کرد: مسجد پر رونق و پرجمعیت در محله، جامعه ای با صفا، امن، آرام و تعالی بخش را ایجاد می کند، در حالی که در محله هایی که مسجدی نیست یا مسجدش بی رونق و کم جمعیت است، جامعه ای گسسته و پر مشکل خواهد بود و کسی به فکر حل مشکلات آن نیست.

وی مسجد را کانونی برای تعالی معنوی و اجتماعی انسان دانست و گفت: در مسجد است که مردم از مشکلات هم با خبر می شوند و برای حل آنها تلاش می کنند.

نقدی با بیان اینکه دشمنان اسلام اصل مبارزه با مسجد برای حذف اسلام در دستور کار قرار داده، خاطرنشان کرد: امروز سالروز آتش زدن مسجد الاقصی به دست صهیونیستها است، صهیونیست ها مدت ها با اجرای برنامه های مختلف برای تخریب مساجد تلاش کرده و می کنند، چرا که همین مساجد است که سبب شده مسلمانان فلسطین سر پا ایستاده و هویت خودشان را حفظ کنند.

وی به تخریب مساجد توسط استکبار و ایادی آن اشاره کرد و گفت: استکبار به رهبری آمریکا در جایی که می تواند مسجد را ویران می کند و آنجا که دستش نمی رسد سعی می کند مسجد را از ارزش های اصیل تهی کند و آثار اجتماعی مسجد را از بین برده و تبدیل به یک عبادتگاه فردی کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تخریب و آتش زدن مساجد در بوسنی و هرزگوین، غزه، یمن، سوریه و... را مشهود دانست و افزود: برای تهی کردن مسجد از ارزش ها، توطئه دشمن مشهود نیست؛ اسناد معتبری از اعترافات جاسوسان آمریکایی دستگیر شده در ایران داریم که برای سرد کردن کانون مساجد برنامه ریزی و توطئه کرده اند و با کمک نفوذی ها این کار را انجام داده اند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن می خواهد مساجد کانون حل مسائل اجتماعی و فرهنگی نباشد، گفت: تحصیل و مدرسه در بطن مساجد بود و کسانی که با هدایت دشمنان اسلام و با الگو گیری از غرب، مدارس را از مساجد جدا کردند، مسیر جامعه را تغییر داده و بارزترین نتیجه اش امروز ترویج علوم انسانی غربی و انحراف افکار و اعتقادات در جامعه ما است.

نقدی افزود: عوامل نفوذی دشمنان اسلام و انقلاب، سعی دارند پیشرفت فرهنگی را در مؤسسات دیگری خارج از مساجد تعریف شود و برای این تلاش زیادی می کنند.

وی در مقابل برنامه دشمن برای تضعیف جایگاه فرهنگی و اجتماعی مسجد، تأکید کرد: باید همه همت خود را برای تقویت جایگاه فرهنگی و اجتماعی مسجد و رونق و گرمی این کانون مهم بکار ببریم و این مجاهده در مقابل دشمنان اسلام است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاستگاه شهید فهمیده ها را مساجد دانست و اظهار داشت: از دل مساجد امثال شهید فهمیده، باهنر، رجایی و ... علیه ظلم و استکبار به پا خواستند و تربیت چنین افرادی برای استکبار خطرناک است از همین رو است که دشمن برای قطع ارتباط مردم با مسجد و تضعیف جایگاه اجتماعی و فرهنگی آن تلاش می کند.

وی از ریش سفیدان، هیأت امنا و ائمه جماعات مساجد درخواست کرد تا با سعه صدر و همراهی با جوانان زمینه جذب و حضور آنان در مسجد را فراهم کنند و اگر فضا و امکانات مسجد اجازه می دهد این امکانات را از آنها دریغ نکنند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ادامه داد: زمینه مهم برای رونق مساجد و حضور جوانان وجود پایگاه های بسیج در مساجد است و در این عرصه باید اقشار متخصص بسیج نیز با حمایت و حضور برای تقویت پایگاه های مساجد همت کنند و تشکیل اقشار متخصص نباید باعث تضعیف جایگاه پایگاه مقاومت مسجد شود.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) به واقع گفتند، «مسجد سنگر است»، حقیقتاً سنگر حفظ دیانت و ارزش ها مساجد هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016