جمعه 18 مهر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض زنان عضو تشکل هاي غيردولتي اصفهان به حکم اعدام افسانه نوروزي

رهبر معظم جمهوري اسلامي حضرت آيت الله العظمي سيد علي خامنه اي

رياست محترم جمهوري حجه الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي

رياست محترم قوه قضائيه آيت الله محمد هاشمي شاهرودي

با ابراز تاسف و اظهار همدردي با خانواده مرحوم " مقدم " مايليم كه به عرض برسانيم نسبت به اجراي حكم قصاص خانم افسانه نوروزي كه شش سال پيش به جرم قتل رئيس اطلاعات نيروي انتظامي جزيره كيش بازداشت و هم اكنون در زندان
بندر عباس به سر مي برد اعلام اعتراض نموده و خواهان لغو حكم مذكور و اعمال تجديد نظر در پرونده نامبرده مي باشيم.

با عنايت به نكات ذيل ضرورت رعايت موارد مطرح شده را ضروري مي دانيم:

الف) با استناد به ماده 61 قانون مجازات اسلامي كه بيان مي دارد : (( هركس در مقام دفاع از نفس يا ناموس و يا مال خود يا ديگري و يا آزادي تن خود يا ديگري در برابر هرگونه تجاوز فعلي يا خطر قريب الوقوع, عملي انجام دهد كه جرم باشد در صورت اجماع شرايط زير, قابل تعقيب و مجازات نخواهد بود :

دفاع با تجاوز و خطر متناسب باشد.

عمل ارتكابي بيش از حد لازم نباشد.

توسل به قواي دولتي بدون فوت وقت عملاً ممكن نباشد و يا مداخله قواي مذكور در رفع تجاوز و خطر موثر واقع نشود. ))

ب) با توجه به نقص نگاه قانون به زنان, حكم مذكور مبين رفتار تبعيض آميز قانون موجود در خصوص نابرابري بين دو جنس حتي در موقعيت واضح و روشن دفاع از خود و حيثيت خود مي باشد .

ج) آنچه مسلم است اين نكته مي باشد كه بايستي به جرم خانم افسانه نوروزي به ديدگاه يك جرم كيفري نگريسته, پرونده بررسي و در اين خصوص اعمال نظر گردد.

د) اجراي حكم اعدام خانم افسانه نوروزي شالوده نهاد خانواده اي را از هم مي پاشد كه آسيب هاي ناشي از آن آينده اجتماع كنوني را نيز به مخاطره مي افكند . نتايج حاصل از مرگ زني كه اكنون شش سال است به دور از خانه و خانواده در محيط زندان به سر مي برد و در سال تنها يك مرتبه قادر به ديدار فرزندان محروم از مادر خود مي گردد, مسلماً نامطلوب است. واقعاً چه عوارضي آتيه فرزندان اين مادر را كه اعتماد و اطمينان خود را نسبت به قانون و عدالت از دست مي دهند تهديد مي كند؟ اين سوالي است كه بايد قانون پاسخگوي آن باشد.

با تشكر و احترام

جمعي از زنان عضو تشكل هاي غير دولتي استان اصفهان



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016