سه شنبه 24 آبان 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرانه کتاب دانش آموزی کشور نسبت به دنیا کمتر از نصف است، سرانه کتاب دانش آموزان ایرانی فقط ۶ جلد است، مهر

سرانه کتاب دانش آموزان ایرانی فقط 6 جلد است
کارشناس مسئول فرهنگی و فوق برنامه آموزش و پرورش شهر تهران ، اعلام کرد: سرانه کتاب در مدارس کشور طی 5 سال گذشته از 2 به 6 جلد رسیده است.
امیرعباس صفایی در آستانه هفته کتاب و کتاب خوانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبر گزاری "مهر" گفت : جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی از از هر منطقه استان تهران در تمام مقاطع تحصیلی یک دختر و یک پسر به عنوان بهترین کتاب خوانهای مدارس معرفی و طی مراسمی از آنان تجلیل خواهد شد .

گرچه سرانه کتاب در کشور طی سالهای گذشته افزایش داشته است اما استاندارد جهانی سرانه مطالعه کتاب 17 است و با این حساب سرانه کتاب دانش آموزان ایرانی نسبت به دیگر دانش آموزان دنیا کمتراز نزدیک به دو برابر است .

کارشناس مسئول فرهنگی و فوق برنامه آموزش و پرورش ، خاطر نشان ساخت : در هفته کتاب و کتاب خوانی از 38 کتابدار فعال نیز تجلیل به عمل می آید .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صفایی ، در خصوص نحوه پالایش کتاب ها گفت : در حال حاضر کتاب های ممیزی وجود ندارد و این کار بر اساس رده های سنی انجام می شود .

وی ، خاطر نشان ساخت : سال گذشته به منظور ایجاد جاذبه حس کتاب و کتاب خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به 30 مدرسه سراسر تهران 200 جلد کتاب اهدا کرد . همچنین طی سال گذشته با تخصیص 40 میلیون تومان برای 70 درصد مدارس کتاب تهیه شد .





















Copyright: gooya.com 2016