دوشنبه 19 تیر 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پديده دوستی دختر و پسر در ميان حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد دانش‌آموزان رايج است، فارس

خبرگزاری فارس: يک عضو هيئت علمی دانشگاه علامه طباطبايی گفت که‌ در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده است پديده دوستی دختر و پسر در ميان حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد دانش‌آموزان رايج است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محمود گلزاری صبح امروز در چهارمين همايش علمی جايگاه مشاوره در نظام تعليم و تربيت که به همت معاونت آموزش و پرورش نظری و مهارتی و روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد، افزود: امروزه نظام آموزش و پرورش کشور دچار مشکل معضل بزرگی به نام ارتباط با جنس مخالف در ميان دانش‌آموزان و به خصوص دانش‌آموزان مقطع راهنمايی است.

وی ادامه داد: نتيجه ۲۰ تحقيق دانشگاهی و کشوری و ۱۲ مورد پايان‌نامه در مقطع دکترا نشان می‌دهد که بيشترين دانش‌آموزان قبل از ازدواج و حتی قبل از ورود به دانشگاه با جنس مخالف به يکی از انواع ارتباط مشغول بوده، بگونه‌ای که ۴۰ درصد از دختران ما اولين رابطه دوستی خود را در زير سن ۱۴ سالگی تجربه کرده‌اند.

گلزاری با تاکيد بر اينکه رابطه با جنس مخالف تنها به معنای ارتباط نامشروع نيست گفت:‌موضوع نگران‌کننده در اين گونه رابطه‌ها، عدم برخورداری اين دانش‌آموزان از سلامت و بهداشت روانی است.
اين عضو هيئت علمی دانشگاه علامه‌ طباطبايی همچنين با اعلام اين مطلب که مصرف مشروبات الکلی در دانش‌آموزان رو به فزونی گذاشته است، گفت: ۱۵ درصد از دانش‌آموزان از مشروبات الکلی استفاده می‌کنند که اين رقم در مقايسه با ميزان استفاده از مشروبات الکلی در ميان دانشجويان تفاوت چندانی ندارد.
وی همچنين فرار از منزل، افت تحصيلی، سيگار کشيدن و ارتباط نامشروع را از آثار عدم باورهای دينی در دانش‌آموزان ذکر کرده و گفت:‌ هرچه خانواده‌ها مذهبی‌تر و پايبندتر به اخلاق دينی باشند، از اين آسيب‌ها دور مانده و دانش‌آموزان موفق‌تری دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





گلزاری همچنين با اشاره به اين مطلب که پايان راه مشاوره برای مشاوره‌گيرندگان، دوری از خط انحراف و روی آوردن به باورهای دينی است، گفت: در اين راه از ۳ عنصر عامل بودن مشاور، آگاهی علمی نسبت به مسائل دينی و اخلاق اسلامی که شامل وقار، حلم و تواضع است، می‌تواند به مشاوران کمک کند.





















Copyright: gooya.com 2016