یکشنبه 20 فروردین 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاليباف: تهران صاحب تراموا مي‌شود، فارس

خبرگزاري فارس: شهردار تهران با بيان اينكه در مركز شهر تهران تراموا احداث مي‌شود، گفت: تراموا در محدوده حريم خيابان مصطفي خميني و 15 خرداد به حالت دايره‌اي شكل احداث مي‌شود كه ابتدا و انتهاي آن نيز به ايستگاه‌هاي مترو شهر وصل خواهد شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمدباقر قاليباف در مراسم معارفه و توديع فرمانده مركز مقاومت بسيج شهرداري تهران كه صبح امروز برگزار شد در خصوص احداث تراموا در مركز شهر تهران، گفت: مطابق با طرح‌هاي جامع و تفصيلي، موضوعي و موضعي كه صورت گرفته و در كميسيون ماده 5 نيز به تصويب رسيده است، براي حفظ و بازسازي منطقه 12 كه قديمي‌ترين و باستاني‌ترين منطقه شهر تهران است، برنامه‌اي داريم.
وي ادامه داد: ممنوع كردن تردد خودروها در مراكز اصلي و باروي شهر تهران يكي از راه‌هاي اصلي براي حفظ و بازسازي آثار تاريخي است و اگر قرار است رفت و آمد و حمل و نقلي هم در اين منطقه صورت گيرد، بايد از طريق تراموا انجام شود و در اين زمينه اعتبار لازم، پيش‌بيني شده است.
شهردار تهران تاكيد كرد: بايد بافت هاي تاريخي شهر تهران مثل تمام آثار تاريخي دنيا حفظ و بازسازي شود و در اين زمينه تلاش خواهيم كرد.
قاليباف در خصوص ادامه خطوط ريل برقي از خيابان دماوند تا خيابان آزادي گفت: تراموا اصلا به خطوط برقي بر نمي گردد و در زمينه احداث خطوط برقي در اين محدوده بايد مطالعه دقيق‌تري انجام شود.
قاليباف با اشاره به اينكه براي طرح مونوريل، شهرداري تهران موظف به بررسي دقيق‌تر است تصريح كرد: در پايان سال 84، در ابعاد اقتصادي، فني و سرمايه‌گذاري، بررسي‌هايي صورت گرفت و گزارش آن به زودي در كميسيون عمران شوراي شهر تهران مورد بررسي قرا خواهد گرفت تا با كمك شوراي اسلامي شهر تهران تصميم جدي در اين زمينه گرفته شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شهردار تهران در خصوص ادامه احداث بزرگراه شهيد زين‌الدين بيان كرد: توسط دادگاه كيفري براي ادامه احداث بزرگراه شهيد زين الدين، از شهرداري تهران رفع توقيف شده بود ولي دوباره شكايتي ديگر به دادگاه حقوقي در اين خصوص داده شده است كه در چند روز آينده تكليف اين قضيه روشن خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016