یکشنبه 20 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر کشور و شهرداری تهران و اتهام کار غیرکارشناسی، خبر آنلاین

الناز محمدی

شورای شهر و شهرداری تهران به بازدید «سرزده» وزیر کشور از بزرگراه بسیج واکنش نشان داده و سراغ طلب‌هایشان را می‌گیرند.

روز گذشته وزیر کشور در بازدیدی «سرزده»، به محل خط در حال راه‌اندازی «بی آر تی» در بزرگراه بسیج تهران رفت. این بازدید که با حضور از پیش هماهنگ‌شده خبرنگاران همراه بود، واکنش مسئولان شهرداری تهران را در پی داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وزیر کشور برای بازدید از یک «گره کور ترافیکی» در جنوب‌شرق شهر تهران، در میان شهروندان حاضر شد و با انتقاد از طرح شهرداری تهران در احداث خطوط «بی آر تی» در این منطقه، اقدامات شهرداری در زمینه حمل و نقل عمومی را «غیرکارشناسی» خواند. او در بازدید از عملیات احداث خط 3 اتوبوس های تندرو (بی  آر  تی) در یکی از اصلی‌ترین گلوگاه های ترافیکی شرق تهران در ابتدای بزرگراه بسیج گفت: «با توجه به این‌که این مسیر، مسیر کمربندی شرق تهران است و خودروهای سنگین نیز از این مسیر تردد می‌کنند، شهرداری تهران باید برای راه‌اندازی خطوط بی آر تی در این منطقه کار کارشناسی بیشتری صورت می‌داد.»

خودتان غیرکارشناسی هستید!
امروز (شنبه) مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در نشست مطبوعاتی‌اش، به انتقاد از دولت پرداخت تا بیش از پیش نزاع بین دولت و شهرداری تهران در امور مربوط به پایتخت بالا بگیرد.
حسین بیژنی، امروز، انتقادهای وزیر کشور از سومین خط ویژه اتوبوسرانی (بی آر تی) را «غیرکارشناسی» خواند: «برخلاف اظهارات ایشان، این خط کاملاً‌ بر اساس کارهای کارشناسی در حال راه‌‏اندازی است و مباحثی که از سوی محصولی مطرح شده، کاملاً‌ غیرکارشناسی بوده است.»

این اقدام وزیر کشور ,وبرخوردهای متقابل مدیران شهرداری شائبه برخوردهای سیاسی بین طرفین و مسائل روزمره پایتخت را بار دیگر دامن زده است.

آقای وزیر، راه گم کرده‌اند
سخنگوی شهردار تهران با تاکید بر شائبه سیاسی این‌گونه برخوردهای دولتمردان، به روزنامه فرهنگ‌آشتی گفت: «ما این رفتار را رفتار مدیریتی صحیحی ارزیابی نمی‌کنیم. مسلما مسیر تردد روزانه جناب آقای وزیر به بزرگراه بسیج نمی‌رسد. چون هم منزل و هم محل کار ایشان در منطقه دیگری از شهر است. بنابراین بهتر بود آقای وزیر پیش از ورود مستقیم به کار، نخست کارشناسان خود را به منطقه می‌فرستادند و بعد هم با شهرداری تهران وارد گفت‌وگو می‌شدند تا در آستانه انتخابات شائبه سیاسی از رفتار خود به جا نگذارند تا وجهه بهتری هم برای خودشان داشته باشد.»

ایازی ادامه داد: «درست است که آقای وزیر از انتقادات شهروندان یاد کرده‌اند اما با توجه به مجموعه مشکلات ترافیکی شرق تهران ضرورت داشت که شهرداری به صورت جدی‌تر به ترافیک این منطقه بپردازد. ممکن است پروژه شهرداری در مقطعی که در حال انجام است، مشکلاتی هم برای شهروندان به وجود بیاورد و تردد را هم تا مدتی مختل کند اما پس از آن‌که پروژه تمام شود، شهروندان از محاسن آن برخوردار خواهند شد و یکی از بهترین خطوط بی آر تی را خواهند داشت.»

او همچنین از دولت خواست «به جای این‌که اصل موضوع را تخطئه کنند، بررسی‌های کارشناسی انجام دهند. مردم با کمی تحمل، در آینده شاهد ترافیک کمتری [در این محل] خواهند بود.»

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز گفت عملیات اصلی عمرانی احداث خط 3 اتوبوس‌های تندرو در هفته آینده به پایان می‌رسد و به‌زودی اتوبوس‌ها در بزرگراه بسیج می‌توانند از خط ویژه تردد کنند. او در این باره به سما توضیح داد: «3 خط اتوبوس تندرو با اتصال به خط 1 و 2 این سامانه، امکان دسترسی شهروندان به جنوب‌شرق، شمال‌شرق، جنوب‌غربی، غرب و مرکز شهر تهران را به وسیله اتوبوس فراهم می‌کند. همچنین اتصال این خط به ایستگاه‌های خط 2 و خط 4 مترو تهران این امکان را برای مسافران سومین خط «بی آر تی» به وجود می‌آورد که به‌راحتی بتوانند با مترو به نقاط مختلف شهر سفر کنند.»





















Copyright: gooya.com 2016