چهارشنبه 9 خرداد 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهران و برلين خواهر خوانده می شوند، مهر

- دعوت از شهردار تهران برای بازديد از برلين

سفير آلمان در تهران، در ديدار با دکتر محمد باقر قاليباف، از شهردار تهران برای بازديد از برلين دعوت کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر هربرت هونزو ويتس در ديدار با شهردار تهران با بيان اينکه در آلمان برقراری ارتباط و تعامل دولت با شهرداری ها از اهميت ويژه ای برخوردار است، افزود: افرادی چون ما که به عنوان مهمان در شهر تهران اقامت دارند از خدمات مديريتی شما بهره مند شده اند که همين ارتباط نزديک و مستمر شهرداری با شهروندان يک شهر حکايت از نزديکی مردم به اين مجموعه داشته و در ساختار جامعه مدنی نيز نقش بسيار مثبتی ايفا می کند.

سفير آلمان با اشاره به خواهر خواندگی شهرهای اصفهان و فرايبورگ و شيراز با ويمار، پيشنهاد داد تا شهر تهران نيز در صورت علاقمندی شهردار تهران با شهر برلين پيمان خواهرخواندگی منعقد کند تا از اين طريق تعامل و همکاری بيشتری ميان دو کشور در خصوص مسائل شهری ايجاد شود.

وی در ادامه دعوتنامه مقامات کشور آلمان برای ديدار از شهر برلين و ملاقات با شخصيت های کشورش را تقديم شهردار تهران کرد و گفت: به دليل علاقه ای که شما به مستحکم کردن روابط فی مابين دو کشور و حل مسائل موجود در شرايط کنونی و همچنين به دليل تاکيد شما به ايجاد آينده ای روشن برای شهروندان، اين دعوت از شما صورت می گيرد.

همچنين سفير آلمان در تهران با اشاره به دعوتی که قرار است در پاييز امسال برای تعدادی از مقامات ايرانی که دارای تخصص و تجربه در حوزه مسائل شهری هستند از سوی کشور آلمان در نظر گرفته شود، گفت: اگرچه هنوز تاريخ اين سفر معلوم نيست اما بسيار مشتاق هستيم که شهرداری تهران نيز نماينده ای در اين سفر داشته باشد تا از اين طريق زمينه همکاری های بيشتر ميان دو کشور فراهم گردد چرا که ما اساسا همکاری ميان برلين و تهران را مفيد ارزيابی می کنيم.

شهردار تهران نيز در ادامه اين نشست ضمن خوشامدگويی به سفير آلمان، از دعوت به عمل آمده برای بازديد از شهر برلين و ديدار با شخصيت های برجسته آلمانی استقبال کرد و گفت: قطعا اينگونه تعامل ها زمينه همکاری های نزديکی را در آينده ميان پايتخت دو کشور در حوزه مسائل شهری ايجاد خواهد کرد.

دکتر محمدباقر قاليباف ضمن ارائه توضيحاتی به سفير آلمان پيرامون وضعيت کنونی شهر تهران از لحاظ موقعيت جغرافيايی و شهری، اظهار داشت: شهر تهران ۵/۷ ميليون نفر در شب جمعيت دارد که روزها نيز ۳ ميليون نفر به اين تعداد اضافه می شود و معتقدم که موضوعات اجتماعی، اقتصادی و تاثيرات جمعيتی در تهران بيش از اين موارد است چرا که شهرهای اقماری اطراف تهران که قريب به ۱۴ ميليون نفر جمعيت دارند برای فعاليت شان عمدتا با مرکزيت تهران در ارتباط هستند و همين امر برنامه ريزی برای کلانشهر تهران را با سختی مواجه کرده است.

وی با بيان اينکه در ايران شهرداری ها نقش جدی و اساسی در رسيدگی و ارائه خدمات به مردم دارند، افزود: به ويژه در حال حاضر که حضور مردم و شوراها تا محلات نيز پيش رفته به طوری که در حال حاضر شهر تهران به ۳۸۰ محله تقسيم شده که مردم نمايندگانی را از ميان خود در قالب شوراياران برای رسيدگی و انتقال مشکلات محله شان به شهرداری های مناطق، انتخاب می کنند که اين امر يکی از افتخارات نظام ما محسوب می شود.

شهردار تهران در پاسخ به سئوال سفير آلمان در خصوص وسعت و جمعيت تهران در آينده، تاکيد کرد: قطعا سياست ما گسترش شهر تهران نيست و در آينده رشد جمعيت در تهران بسيار کند خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قاليباف تاکيد کرد: نزديک کردن کيفيت زندگی شهروندان تهرانی به استانداردها به خصوص در بخش حمل و نقل عمومی و ترافيک و همچنين احياء بافت های فرسوده از برنامه های اصلی شهرداری در ۴ سال آينده است.

شهردار تهران تصريح کرد: جدا از مسائل سياسی، در زمينه مسائل شهری در سطح شهرداری ها تهران و برلين می توانند همکاری نزديک داشته باشند که اين امر هم عقلانی و هم در چارچوب منافع کلان شهروندان دو کشور است.

در اين ديدار، سفير آلمان ابراز اميدواری کرد روابط ميان دو کشور رنگ تازه ای به خود گيرد.





















Copyright: gooya.com 2016