چهارشنبه 25 مهر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه کميته دفاع از حقوق کودکان در رابطه با ربوده شدن يک کودک شش ساله در اشنويه، موکريان

در پی ربوده شدن يک کودک شش ساله از سوی فرد يا افراد ناشناس در شهر اشنويه ،که منجر به مرگ يا کشته شدن اين کودک گرديد ، کميته دفاع از حقوق کودکان و انجمن دوستداران محيط زيست اين شهر با صدور بيانيه ای ضمن ابراز تأسف نسبت به اين حادثه ، خواستار توجه بيشتر به وضعيت کودکان و همچنين پيگيری مجدانه و مجازات عامل يا عاملين اين جنايت از سوی مقامات مسئول شده اند.
متن کامل اين بيانيه بدين شرح می باشد:


بيانيه‌ی کميته‌ی دفاع از حقوق کودکان
انجمن دوستداران محيط زيست اشنويه

کودکان فرشتگان روی زمين‌اند.

ماجرای دزديده شدن و کشتن يا مرگ کودک شش ‌ساله‌ای به نام بهروز احمديان باعث تاسف و تأثر تمامی اهالی شهرمان شد. اينکه چه کس يا کسانی، با چه انگيزه‌ای دست به انجام چنين عمل شنيعی زده‌اند، هنوز بر ما روشن نيست.کودک‌آزاری ، سرقت کودکان و سوءاستفاده به هر شيوه، از آنان موضوعی است که تمامی نهادها،سازمانها و انجمن‌های طرفدار حقوق کودکان به نحوی خواهان جلوگيری از آن هستند. با استناد و اشاره به کنوانسيون حقوق کودک مبنی بر اينکه کودک به دليل عدم بلوغ جنسی و روانی خود، نيازمند حمايت ويژه حقوقی قبل و بعد از تولّد می‌باشد، ما خواستار و خواهان توجه بيشتر به وضعيت کودکان هستيم، زيرا بروز چنين فجايعی بر ذهن کودکان تأثير فراوان می‌گذارد و فضای ناامن روانی برای آنان و والدين بوجود می‌آورد. مهمتر از آن، فرونکاستن دامنه‌ی اين فاجعه به يک نفر و يک خانواده می‌باشد،تمامی شهروندان و نهادهای اجتماعی،از خانواده و جامعه تا دولت در مقابل آن مسئول می‌باشند. همانطور که ماده سی‌و پنج کنوانسيون حقوق کودک نيز به آن اشاره دارد «حکومتهای عضو پيمان با بکارگيری تمامی امکانات موجود داخلی و خارجی،منطقه‌ای و بين‌المللی از سرقت و خريد و فروش کودکان به هر منظوری که باشدجلوگيری کنند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




لازم است تمامی آحاد جامعه در برگرداندن امنيت روانی به کودکان تلاش نموده، تا ديگر شاهد تکرار چنين جناياتی نباشيم. ما ضمن تسليت به خانواده داغدار خردسال بهروز احمديان ،از فرمانداری محترم،نيروی انتظامی و مقامات قضايی شهرستان اشنويه خواستار پيگيری مجدّانه و مجازات عامل يا عاملين اين جنايت هستيم.اميد که دنيای لبريز از امنيت،صلح و آرامش برای کودکان بوجود آوريم.

انجمن دوستداران محيط زيست اشنويه
«کميته‌ی دفاع از حقوق کودکان»

۲۲/۰۷/۱۳۸۶





















Copyright: gooya.com 2016