جمعه 14 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ظرفيت يک خط مترو برابر با بزرگراهی با ۳۳ خط عبوری است، ايسنا

* مترو عادلانه‌ترين سيستم حمل و نقل شهری است

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعی - شهری

مدير عامل شرکت مترو تهران گفت: در بين شيوه‌های حمل و نقلی، هيچ سيستمی به اندازه مترو «عدالت محور» نيست و به جرات می‌توان گفت مترو عادلانه‌ترين سامانه حمل و نقل شهری بشمار می‌آيد.

به گزارش سرويس «شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس محسن هاشمی افزود: کمک به گسترش مترو و توسعه و تکميل آن مصداق عدالت اجتماعی است.

وی با تاکيد بر اينکه مترو علاوه بر جابجايی انبوه مسافر، پيش‌شرط توسعه پايدار در کلان‌شهرها محسوب می‌شود، افزود: مترو پيشروترين سيستم در يکپارچه‌سازی شبکه حمل و نقل است.

وی عدم آلايندگی، صرفه‌جويی در فضا، کاهش چشمگير مصرف سوخت و استفاده از فناوری روز دنيا را از جمله دست‌آوردهای مترو برشمرد و تصريح کرد: تأمين ايمنی و آسايش شهروندان از ديگر ويژگی‌های مترو بشمار می‌آيد.

رييس هيات مديره شرکت مترو تهران در توضيح انواع راه‌آهن‌های شهری بر اساس ظرفيت اضافه کرد:‌ظرفيت مترو سنگين ۴۰ تا ۷۰ و ظرفيت متروی سبک ۲۰ تا ۴۰ هزار سفر در ساعت در مسير است که مترو تهران با ظرفيت حدود ۴۵ هزار سفر در ساعت در بين متروهای با ظرفيت سنگين قرار دارد.

هاشمی اتوبوس‌های پرسرعت (BRT) و قطار سبک شهری (LRT) و در نهايت مونوريل را از ديگر سيستم‌های حمل و نقل شهری عنوان کرد و گفت: در حالی که ظرفيت يک خط عبور بزرگراهی در تهران يکهزار و ۸۰۰ وسيله نقليه شخصی عموما تک سرنشين، ظرفيت يک خطر مترو ۶۰ هزار نفر در ساعت در جهت است.

وی با اشاره به اين که ظرفيت يک خط مترو برابر با بزرگراهی با ۳۳ خط عبوری است، خاطرنشان کرد: مترو به عنوان انبوه‌ترين سيستم حمل و نقل شهری و در عين حال ايمن‌ترين، پاکترين و سالم‌ترين روش حمل و نقلی، مناسب‌ترين سامانه حمل و نقل عمومی در کلان‌شهر تهران است.

مديرعامل شرکت مترو تهران با مقايسه مشخصات شبکه‌های مترو در شهرهای مهم جهان، اظهار کرد: اولين مترو جهان ۱۴۵ سال پيش در لندن احداث شدن و در حال حاضر اين شهر با ۴۰۸ کيلومتر طولانی‌ترين شبکه مترو جهان را در اختيار دارد.

به گزارش ايسنا، هاشمی با تاکيد بر اينکه نيويورک با ۳۷۱ کيلومتر خط مترو بعد از لندن قرار دارد، افزود: نيويورک با ۲۷ خط و ۴۶۸ ايستگاه بيشترين خطوط و ايستگاه‌های مترو در جهان را در اختيار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به اينکه دو شهر لندن و نيويورک از قوی‌ترين شبکه‌های مترو دنيا برخوردارند، تصريح کرد:‌البه شهرهای توکيو، مسکو، مادريد و پاريس نيز از شبکه‌های فراگير مترو بهره‌مند هستند.

رييس هیأت مديره شرکت مترو تهران در پايان تعداد شهرهای دارای مترو در جهان را ۱۲۰ شهر اعلام و اضافه کرد: روزانه ۱۵۰ ميليون سفر در شهرهای جهان با حمل و نقل ريلی شهری صورت می‌گيرد.





















Copyright: gooya.com 2016