چهارشنبه 22 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۷۵۰ ميليارد تومان از سرمايه متروی تهران خوابيده است، فارس

خبرگزاری فارس: مديرعامل متروی تهران گفت: ۷۵۰ ميليارد تومان از سرمايه متروی تهران به دليل کمبود تجهيزات خوابيده است.

محسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در پاسخ به اين پرسش که در صورت عدم تأمين اعتبار مورد نياز‌ مترو از صندوق ذخيره ارزی چه ميزان از سرمايه بلااستفاده می‌ماند، گفت: به اندازه هزينه‌هايی که برای ساخت تونل هزينه می‌شود به همان ميزان نيز اعتبار برای خريد تجهيزات وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی هزينه ساخت هر کيلومتر خط مترو را ۲۰ ميليارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: هزينه ساخت بخشی از خط ۴ مترو ۳ ميليارد دلار می‌شود که يک و نيم ميليارد دلار آن برای خريد تجهيزات است.
مدير عامل متروی تهران با اشاره به عدم راه‌اندازی متروی مشهد به واسطه تأمين نشدن تجهيزات مورد نياز آن طی ۲ سال گذشته، اظهار داشت: درباره تهران نيز تاکنون ۹۰ کيلومتر مترو به ارزش ۳هزار ميليارد دلار طی ساليان گذشته احداث شده است اما در حال حاضر تنها از نصف ظرفيت خطوط استفاده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: به واسطه آن که واگن‌های مورد نياز ۹۰ کيلومتر مذکور به اندازه کافی تأمين نشده است همين باعث شده که هم اکنون ۷۵۰ ميليارد تومان از سرمايه هزينه شده مترو در حالت خواب قرار دارد.
هاشمی خاطرنشان کرد: بدون شک اگر اعتبار لازم برای تأمين تجهيزات خط ۴ مترو نيز تأمين نشود ميزان سرمايه خوابيده در مترو افزايش می‌يابد.





















Copyright: gooya.com 2016