شنبه 22 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گازگرفتگی و مرگ ۱۰ نفر در تهران در يک روز، بی بی سی

تلويزيون دولتی ايران به نقل از آتش نشانی شهر تهران گزارش داده که در روز شنبه ۲۲ دی ماه ده نفر در شهر تهران به علت گاز گرفتگی جان سپرده و ۲۲ نفر نيز از مرگ حتمی نجات پيدا کرده اند.

در پی بارش برف سنگين و افت شديد دما در ايران، استفاده از وسايل گاز سوز افزايش بيشتری پيدا کرده است و گزارش ها نشان می دهد که گاز گرفتگی نيز بيشتر شده است.

وسايل گرمايشی غير استاندارد، بسته شدن لوله های بخاری و شومينه و نداشتن کلاهک ها از جمله عوامل گاز گرفتگی اعلام شده است.

بر اساس گزارش ها، در يک هفته گذشته در ايران ۲۷۰ مورد گاز گرفتگی گزارش شده اما از تعداد دقيق مرگ و مير ناشی از گاز گرفتگی گزارشی کاملی منتشر نشده است.

مرکز اوژانس تهران گزارش داده که در هفته گذشته تا روز جمعه ۲۱ دی ماه پنج نفر در تهران به علت گاز گرفتگی جان باخته و ۱۴۴ نفر نيز از مرگ نجات پيدا کرده اند و در بيمارستان بستری شده اند.

آمار مصدومان بسيار بيشتر از اين رقم بوده که اکثر آنها به صورت سرپايی مداوا شده اند.

به گزارش آتش نشانی تهران، در يک خوابگاه دانشجويان دختر در اقدسيه تهران نيز حادثه گاز گرفتگی رخ داده و چهار دانشجو از مرگ نجات پيدا کرده اند.

به گزارش ايرنا - خبرگزاری دولتی ايران، در سال جاری ۲۰ نفر نيز در استان خراسان رضوی بر اثر گاز گرفتگی جان باخته اند.

بر اساس اين گزارش، گاز گرفتگی در سال گذشته در استان خراسان رضوی ۵۴ نفر قربانی گرفته بود.

بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی ايران، در سال گذشته ۹۷۳ نفر در ايران بر اثر گازگرفتگی جان باخته اند و عمده مرگ و مير ناشی از گاز گرفتگی نيز در در نيمه دوم سال اتفاق افتاده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گاز گرفتگی بر اثر استنشاق گاز منواکسيد کربن رخ می دهد که رنگ و بو ندارد و اکسيژن خون را مصرف می کند و مانع رسيدن اکسيژن به مغز و بافت ها می شود و افراد را به از پای در می آورد.

اين گاز به دليل سوختن ناقص بخاری و آبگرمکن های نفتی و گازی، چراغ های خوراک پذيری و ذغال ايجاد می شود و فوق العاده سمی و کشنده است.

از نشانه های گاز گرفتگی، سردرد، سرگيجه، استفراغ، کاهش سطح هوشياری است و فرد گاز گرفته در نهايت به حالت اغما می رود.





















Copyright: gooya.com 2016