چهارشنبه 26 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در سرمای ۳۱- درجه مدارس سقز تعطيل نشد، شار نيوز

سقز سردترين ۲۴ ساعت خود را سپری کرد.به گزارش شارنيوز دمای اين شهر طی روز گذشته در سردترين حالت به منفی ۳۱ درجه در ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۶ دی ماه رسيد که اين سرمای غير منتظره و سخت موجب تعطيل شدن مدارس و ادارات نشد و در خيابانهای شهر دانش آموزان مدارس ابتدايی که از فرط سرما به گريه افتاده بودند،به چشم می خوردند.

اين در حالی است که در هفته گذشته در دمای منفی ۱۰ درجه مدارس هر دو شيفت تعطيل می شد که اين دوگانگی تصميم گيری، سوالات فراوانی را در مورد نحوه اتخاذ تصميم در تعطيل شدن مدارس به وجود آورده است.

سرمای وحشتناک سقز که کاملاً زندگی شهروندان را تحت تاثير قرار داده است،پيامدهای ناخوش آيند ديگری نيز دارد که بحران گاز و افزايش مناطق بدون گاز و بدون سوخت های جايگزين کافی،چشمگيرترين آن است.

البته مناطقی هم که گاز شهری آن قطع نشده،از افت شديد فشار رنج می برند به شکلی که آنها نيز در گرم نگه داشتن منازل خود دچار مشکل هستند.

مشکل قطعی گاز سقز و ساير نقاط ايران ظاهراً تنها به سرما بستگی دارد و وعده های مسئولين نسبت به وصل شدن گاز تا پايان روز سه شنبه هنوز به جايی نرسيده است.

اما عدم پاسخگويی شرکت گاز نيز در چند روز گذشته به حد آزار دهنده ای رسيده و ماموران اين شرکت به جای پاسخگويی به مردم و راهنمايی آنان،با برخورد زننده و بعضاً با فحاشی به شهروندان پاسخ داده اند و کسانی که از يک طرف مثلاً علمک آنها دچار اشکال شده است و از طرف ديگر با اين قبيل برخوردهای شرکت گاز مواجه هستند در بلاتکليفی و نگرانی به سر می برند.

به نظر می رسد تنها کاری که از شهروندان در حال حاضر ساخته باشد،دعا برای به پايان رسيدن عصر يخبندان سقز است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نماينده سقز و بانه نيز در نطق پيش از دستور خود در روز سه شنبه ۲۵ دی ماه در قالب نامه‌ای سرگشاده که از گلايه دختری ۱۱ ساله از قطعی گاز حکايت می‌کرد، خطاب به احمدی‌نژاد گفته است: آقای احمدی‌نژاد کودک ۱۱ ساله در نامه خود اين‌گونه نوشت که "آقای حيدری نماينده، من هيوا کلاس چهارم هستم. من پدرم کارگر است. پدرم چهار روز است مريض است آخر گاز نداريم، نفت نداريم و مادرم که خياطی می‌کند نمی‌تواند چون اتاق او گرم نيست. آقای حيدری شما چرا در تهران نمی‌گوييد که ما گاز نداريم تا پدرم بتواند خوب شود و برود سر کار. ما سردمان است من از شما می‌خواهم به خانه ما و مدرسه ما بياييد که شما هم سردتان شود. آن وقت شما به آقای احمدی‌نژاد می‌گوييد که گاز برای ما بفرستد و من به اميد شما هستم، حتما به آقای احمدی‌نژاد بگو".

فخرالدين حيدری در نامه خود آورده است: اگر برای آينده فکر اساسی در مورد سيستم گازرسانی در کشور صورت نگيرد و اگر سياست‌های صادراتی کشور در زمينه انرژی باز تعريف نشود يقين دارم اين مشکل در آينده عميق‌تر، سخت‌تر و پيچيده‌تر می‌شود بنابراين از آن مقام عالی استدعا دارم از اين پس علاج واقعه را قبل از وقوع بايد کرد.





















Copyright: gooya.com 2016