چهارشنبه 12 تیر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران سالانه ۶۰۰ ميليون دلار بابت تجويز غير استاندارد دارو ضرر می کند، مهر

رئيس اداره پاراکلينيک درمان تامين اجتماعی استان تهران گفت: سالانه در حدود ۶۰۰ ميليون دلار بابت تجويز غير استاندارد دارو در کشور ضرر می کنيم.
عباس حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: استاندارد تجويز دارو به ازای هر نسخه در دنيا ۲/۱ درصد است در حالی که در کشور ما به ازای هر نسخه ۳ قلم دارو از سوی پزشک برای بيمار تجويز می شود و اين امر تبعات و خسارات جانی و مالی بسياری به همراه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی تصريح کرد: استفاده از هر دارويی عوارضی به دنبال دارد و گاهی ممکن است علائمی به دنبال نداشته باشد و يکدفعه بروز کند اما با وجود اين امر، هنوز مردم ما دارو درمانی را نسبت به ساير درمان ها ترجيح می دهند.

رئيس اداره پاراکلينيک درمان تامين اجتماعی استان تهران با تاکيد بر اينکه مصرف دارو بايد منطقی و علمی باشد، افزود: متاسفانه دارو درمانی همچنان انتخاب اول مردم است و مردم هنوز اطلاعات دقيقی ازعوارض استفاده بيش از حد دارو و در پيش گرفتن دارو درمانی ندارد.

حاتمی به نظارت بر عملکرد پزشکان در تجويز دارو در درمان غير مستقيم اشاره کرد و گفت: روند تجويز دارو در نسخ توسط شورای پزشکی و کميته تخصصی مورد بررسی قرار می گيرد و به پزشکانی که نسبت به تجويز دارو خارج از حد استاندارد اقدام کرده اند، تذکر لازم داده می شود.





















Copyright: gooya.com 2016