دوشنبه 7 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۵۵ درصد برترين های کنکور دخترند، سرمايه

سرمايه - در پی اعلام نتايج اوليه کنکور سراسری که از ساعت سه بامداد يکشنبه بر سايت سازمان سنجش قرار گرفت مشخص شد دختران در رقابت امسال از پسران موفق تر بوده اند.
عبدالرسول پورعباس رئيس سازمان سنجش می گويد: «در کنکور امسال حدود يک ميليون و ۵۰۰ هزار داوطلب شرکت کردند که از اين تعداد در مرحله اول ۸۰۰ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته او امسال ۸۳ هزار داوطلب يعنی شش درصد از داوطلبان کنکور ۸۷ وارد دانشگاه های روزانه می شوند اما ۶۳ درصد از کسانی که انتخاب رشته می کنند نيز در دانشگاه های کشور پذيرفته می شوند.
در کنکور سال جاری ۲۰ نفر از ۳۶ داوطلب برگزيده آزمون در گروه های پنج گانه دختر هستند که اين ميزان ۵۵ درصد برگزيدگان اين آزمون را دربرمی گيرد.در حالی تعداد برترين های دختر در کنکور ۸۷ بيش از پسران بوده است که سال گذشته اين آمار به نفع پسران بود. دختران با ۲۳ برگزيده، ۴۶ درصد نفرات برتر کنکور را تشکيل دادند و پسران با ۲۷ برگزيده ۵۴ درصد برترين ها را به خود اختصاص دادند.
به گفته رئيس سازمان سنجش، داوطلبان مجاز می توانند از هشت تا ۱۰ مرداد در صورت تمايل نسبت به انتخاب رشته مجازی که سازمان سنجش برای امسال طراحی کرده اقدام کنند. اين انتخاب رشته الزامی نيست و با انتخاب رشته اصلی متفاوت است. اين انتخاب رشته تنها برای ارزيابی وضعيت داوطلبان طراحی شده و داوطلبان انتخاب رشته اصلی را از ۱۱ مردادماه آغاز می کنند.
همچنين بررسی های سازمان سنجش از برترين های کنکور نشان می دهد که محل سکونت بيشتر آنها تهران است. اصفهان و تبريز هم از جمله شهرستان هايی هستند که در ميان داوطلبان شهرستانی آزمون سراسری بيشترين کرسی های برتر کنکور ۸۷ را به خود اختصاص داده اند و هر کدام چهار نماينده در ميان برترهای اعلام شده گروه های آزمايشی پنج گانه اين آزمون دارند. همچنين ۵۰ درصد داوطلبان کنکور امسال از استان تهران بوده اند.





















Copyright: gooya.com 2016