دوشنبه 28 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

داماد گانگستر در دام پليس، اعتراف به قتل مادرزن و مجروح کردن 7 نفر با نارنجک جنگی، ابتکار

فردي که متهم است مادرزن خود را به وسيله نارنجک جنگي به قتل رسانده و 7 تن ديگر را مجروح کرده است، پس از گذشت حدود 20 روز از ارتکاب جنايت، بازداشت و در مقابل جانشين بازپرس دادسراي شهريار به اتهامات خود اعتراف کرد. ساعت 6 بامداد 2 مرداد ماه سال جاري، يکي از ساکنان بلوار امامزاده شهر قدس (قلعه حسن خان) طي تماسي با مرکز فوريت هاي پليسي 110، اپراتور اين مرکز را در جريان حمله مسلحانه فردي به منزل يکي از همسايگان خود قرار داد. به دنبال گزارش موضوع به کلانتري، ماموران بلافاصله به محل حادثه رفته و دريافتند 8 نفر از ساکنان منزلي مسکوني بر اثر اصابت گلوله و انفجار چند نارنجک به شدت آسيب ديده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




طي هماهنگي هاي لازم با قاضي عارف رضايي، جانشين بازپرس دادسراي شهريار و ماموران اورژانس، مجروحان حادثه براي معالجه به بيمارستان شهيد فياض بخش تهران منتقل شدند که با تلاش تيم هاي پزشکي، 7 نفر از مجروحان نجات يافتند اما يکي از آنها به نام سکينه 65 ساله زن صاحبخانه براثر شدت جراحات وارده جان باخت. با انتقال جسد پيرزن به پزشکي قانوني جهت بررسي علت مرگ، تحقيقات پليسي کارآگاهان براي شناسايي هويت مهاجم مسلح آغاز شد که در بررسي هاي اوليه مشخص شد متهم به قتل، داماد سابق خانواده به نام محرمعلي 48 ساله بوده که با سلاح کلاشينکف و نارنجک وارد منزل شده و پس از مجروح کردن اعضاي خانواده و به قتل رساندن مادرزنش، متواري شده است.

با به دست آمدن هويت متهم، در تحقيقات بعدي مشخص شد که اين فرد مدتي قبل از زندان آزاده شده که با به دست آمدن اين سرنخ، تحقيق از مجروحان حادثه آغاز شد. يکي از مجروحان حادثه در مقابل بازپرس مدعي شد: 4 سال پيش از همسرم (متهم) به خاطر اين که مرد شکاکي بود و مدام مرا مورد ضرب و شتم قرار مي داد، جدا شدم. روز طلاق، محرمعلي در محوطه دادگاه با چاقو به من و پسرم حمله کرد که بر اثر ضربات چاقوي او هر دو مجروح شديم. به همين دليل از محرمعلي شکايت کرديم و به دنبال شکايت ما، او به زندان افتاد. وي ادامه داد: همسرم يک سال و نيم پيش با سپردن وثيقه از زندان آزاد شد و شروع به ايجاد مزاحمت براي ما کرد. چند بار هم من و اعضاي خانواده ام را تهديد به مرگ کرد تا اين که شب قبل از حادثه با منزل پدرم تماس گرفت و تهديدهايش را تکرار کرد. اين زن گفت: از ترس تهديدهايش تا صبح نخوابيدم. روز حادثه وقتي پدرم مي خواست سر کار برود، ناگهان صداي فريادش از حياط بلند شد. وقتي پيش او رفتم ديدم محرمعلي در حاليکه يک ساک و دو اسلحه به دست داشت، وارد خانه شد و تيري به طرف پدرم شليک کرد.

بعد به طرف مادرم و ديگر اعضاي خانواده و مهمانان تيراندازي کرد و چند نارنجک به داخل اتاق هاي منزل پرتاب کرد و متواري شد. در پي اظهارات همسر سابق متهم به قتل، کارآگاهان پليس آگاهي شهريار به دستور قاضي رضايي تلاش گسترده خود را براي بازداشت محرمعلي آغاز کردند تا اينکه رد وي را در شهر رشت به دست آورده و با اخذ نيابت قضايي، سرانجام پس از گذشت حدود 20 روز از وقوع جنايت، ساعات اوليه بامداد چهارشنبه هفته گذشته متهم را در منزل يکي از اقوامش در حاليکه همچنان نارنجک و اسلحه به همراه داشت، بازداشت کردند. قاضي عارف رضايي جانشين بازپرس دادسراي شهريار با تاييد خبر بازداشت متهم به ايسنا گفت: متهم پس از تفهيم اتهامات يک فقره قتل، 7 فقره ايراد جرح عمدي و حمل و نگهداري غير مجاز سلاح، بلافاصله اعتراف کرد.

وي در مورد انگيزه بيان شده از سوي متهم تصريح کرد: متهم به دلايل مختلف و بر سر مسايل ناچيزي با همسرش اختلاف داشته و حتي مدعي است که قصد کشتن مادرزنش را نداشته است اما به هر حال اين اختلافات در پي به زندان افتادن او تشديد شده و حس انتقام جويي، چنين جنايتي را رقم زده است. جانشين بازپرس دادسراي شهريار، متهم به قتل را داراي جنون در حد رفع مسئوليت کيفري ندانست و در عين حال اظهار کرد: آنچه به لحاظ رواني بر اين فرد در زمان ارتکاب جنايت عارض شده، به احتمال قوي در حد يک تنش عصبي بوده اما به هر حال چنين تنش هايي موجب از دست رفتن عواطف انساني مي شود.





















Copyright: gooya.com 2016