دوشنبه 27 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در پي انتشار بلوتوث غير واقعي بهرام رادان، استمداد داوود رشيدي از پليس امنيت اخلاقي و وزارت ارشاد، فارس

رئيس‌ انجمن بازيگران سينماي ايران درباره تجاوز به حريم خصوصي بازيگران و پخش تصاوير جعلي يا خصوصي آنها از پليس امنيت اخلاقي و وزارت ارشاد خواست با برخورد با اين پديده به‌ جاي محاكمه بازيگران مشكل را از ريشه حل كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




داود رشيدي رئيس انجمن بازيگران سينماي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس درباره مسائل ايجاد شده اخير پيرامون حريم خصوصي بازيگران سينما كه به شكايت «بهرام رادان» از عامل انتشار بلوتوث‌هاي دروغين انجاميد، گفت: بلوتوث هم يكي از پديده‌هاي تكنولوژي است كه استفاده‌هاي خوبي هم مي‌توان كرد اما بدبختانه در ايران تبديل به يكي از ابزارهاي سوء‌استفاده و توزيع بداخلاقي در جامعه شده كه به روش‌هاي مختلفي مانند مونتاژ و يا استفاده از شخصي كه به افراد مشهور شبيه است، تصاويري را توليد مي‌كنند و بدون اين كه كسي متوجه حقيقت ماجرا شود به حيثيت هنرمندان لطمه مي‌زند.

وي افزود: تعجب مي‌كنم كه چرا همه به دنبال مسائل خصوصي يا تصاوير جعلي از اشخاصي مي‌گردند و آنها را پخش مي‌كنند و گروهي از مردم هم از ديدن آن لذت مي‌برند، ولي كسي به دنبال سرچشمه ماجرا نيست و كسي را كه با موبايل چنين تصاويري را تهيه يا پخش مي‌كند، هميشه به دور از خطر مي‌ماند.

اين بازيگر به فارس گفت: من واقعا از پليس امنيت اخلاقي مي‌خواهم از اين قضيه به راحتي نگذرند و گناهكار اصلي را دستگير كند.

رشيدي تصريح كرد: اين كه كسي در خانه خود و با اقوام خود در مهماني حضور داشته باشد، مسئله جرم‌خيزي نيست اما جرم بزرگ در اين ميان، تجاوز به حريم خصوصي افراد است. البته اگر اين تصاوير جعلي باشد كه فاجعه بسيار بزرگ‌تر است و مسببين ساخت اين تصاوير جعلي، حتما بايد پيدا و محاكمه شوند.
وي ادامه داد: متأسفانه به جاي اين كار، مدام صحبت از ممنوع‌التصوير شدن هنرمندان مي‌شود در حالي كه اين كار مي‌تواند لطمه‌ بزرگي به زندگي، كار و حيثيت هنرمند بزند و گناهي را كه كس ديگري مرتكب شده(ضبط و پخش تصاوير خصوصي يا جعلي) تاوانش را هنرمند بدهد.

رشيدي در مورد راهكارهاي جلوگيري از وقوع چنين اتفاقاتي گفت: بايد وزارت ارشاد يا حتي انجمن بازيگران در اين زمينه به ستارگان سينما راهنمايي‌هايي ارائه كند تا اين افراد در دام چنين مسائلي نيفتند و به جاي ندانسته مجازات كردن هنرمندان، اين مشكل بزرگ از ريشه حل شود.





















Copyright: gooya.com 2016