دوشنبه 25 شهریور 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوابق تحصيلی دانش آموز ملاک پذيرش در دانشگاه ها است، ايرنا

رييس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: سوابق تحصيلی داوطلبان در مقطع پيش از ورود به دانشگاه‌ها، ملاک ورود به دانشگاه ها است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




"علی عباسپور تهرانی فرد" روز دوشنبه در گفت و گو با اجتماعی ايرنا افزود: در جلسه کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی که با حضور وزرای علوم، تحقيقات و فناوری، آموزش و پرورش و رييس سازمان سنجش برگزار شد، مقرر شد تا امسال تبادل اطلاعات بين وزارت علوم و اموزش و پرورش در خصوص معدل و سوابق تحصيلی دانش آموز برای پذيرش در دانشگاه ها صورت پذيرد.
وی افزود: در جلسه بررسی قانون پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها تاکيد شد تا تبادل اطلاعات تحصيلی دانش آموز بين دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش بيشتر جدی گرفته شود.
وی ادامه داد: سال گذشته بين اين وزارتخانه تبادل اطلاعات انجام شد اما امسال اين مسئله با توجه به اهميت نمره دروس در پذيرش دانشگاه ها، بيشتر مورد توجه قرار می گيرد تا مطابق قانون مصوب مجلس کنکور حذف و تا سال ۱۳۹۰ پذيرش دانشجو از طريق اين قانون انجام شود.
عباسپور ادامه داد: قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بر سوابق تحصيلی داوطلبان در مقطع قبل از ورود به دانشگاه‌ها تاکيد دارد.
رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات گفت: وزيران علوم، تحقيقات و فناوری و آموزش و پرورش و رييس سازمان سنجش با حضور در اين جلسه راه‌کارهای اجرای قانون و مشکلات احتمالی اجرايی را به بحث و تبادل نظر گذاشتند.
عباسپور افزود: قرار شد جلسات کارگروه پنج نفره‌ای که در قانون پيش‌بينی شده است به طور مرتب برگزار و گزارش کار را به کميسيون آموزش و تحقيقات ارائه دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانيم با همدلی با آنان مشکلات را برطرف کنيم.





















Copyright: gooya.com 2016