یکشنبه 7 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد از تبليغ "مای‌بی‌بی" در تلویزیون، فارس

مدير كل دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني ارشاد گفت: تبليغ ماي‌بي‌بي، برخلاف مقررات تبليغاتي كشور بوده و در تناقض با حمايت از محصولات داخلي است.

عليرضا كريمي در گفت‌وگو با فارس گفت: اخيرا در صدا و سيما تبليغ يك نوع پوشك خارجي براي استفاده بچه ها به نام ماي بي بي پخش مي‌شود كه بر توجه به قوانين و مقررات ويژه‌اي كه براي تبليغات به خصوص كالاهاي خارجي در كشور وجود دارد لذا ضروري است تا بخشي از قوانين و مقررات تبليغاتي كشور را به اطلاع مردم و مسئولان برسانيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي اظهار داشت: ماده 15 بخشي از قانون اهداف و وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح مي‌كند كه آگهي‌هاي تبليغاتي كه از طريق رسانه‌هاي همگاني مانند راديو، تلويزيون، سينما،‌ روزنامه، مجلات، سالنامه و مانند آن پخش و انتشار مي‌يابد تابع مقررات مندرج در اين آيين‌نامه است.

كريمي ادامه داد: در دستورالعمل اجرايي تبليغات شهري در ماده 15 آماده است ترويج زبان بيگانه، غلط نويسي و غلط گويي در تبليغات مجاز نيست.

وي اضافه كرد: دراصل 51 ضوابط توليد آگهي‌هاي راديو و تلويزيوني كه مجموعا مقررات صدا و سيما براي توليد و پخش آگهي است در توليد آگهي‌هاي آهنگين يا موزيكال رعايت دقيق شئون و موازين جمهوري اسلامي ايران ضروري است، تا آنجايي كه اطلاع حاصل شده موزيك تبليغ my baby از يكي از كشورهاي عربي كسب شده است.

مدير كل دفتر تبليغات و اطلاع رساني ارشاد در پايان گفت: همچنين در اصل 77 مجموعه ضوابط توليد آگهي‌هاي راديو و تلويزيوني در صدا و سيما آمده است: كه در آگهي‌هاي تلويزيوني نبايد كودكان عريان يا نيمه عريان نشان داده شوند، به اين ترتيب انتظار مي‌رود كه صدا و سيما با توجه به نقش تربيتي و اثرگذار خود در جامعه از يك سو و از سوي ديگر در حمايت از توليدات داخلي از تبليغ بي حد و حصر كالاهاي خارجي كه مشابه آنها در داخل نيز توليد مي‌شود، دقت عمل بيشتري كنند.





















Copyright: gooya.com 2016