جمعه 10 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بحران بی آبی در خوش آب و هواترين منطقه تهران، مردم درکه آب ندارند، مهر

عضو هيئت مديره شورای آبرسانی درکه گفت: از تيرماه سال جاری و به دليل وقوع خشکسالی های اخير، مردم درکه روزی ۸ تا ۱۰ ساعت بی آبی می کشند.
محمد کريم الله وردی با اعلام اين خبر در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: متاسفانه پيگيری های ما برای حل معضل بی آبی درکه به جايی نرسيده است و نشست های پياپی که با مديران سازمان آب و فرمانداری شميرانات در اين باره داشته ايم بی نتيجه مانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين عضو هيئت مديره شورای آبرسانی درکه گفت: البته قول هايی داده شده اما اقدام عملی خاصی تا اين ساعت درباره اين معضل از طرف مسئولان صورت نگرفته است.

درکه يکی از خوش آب و هواترين مناطق تهران است که همواره به عنوان يکی از مناطق توريستی تهران مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.عموم مردم تهران روزهای پنجشنبه و جمعه را برای تفريح و استفاده از هوای پاک اين منطقه در درکه می گذرانند.

اهالی درکه در حالی از مشکل قطعی۸ تا ۱۰ ساعته آب در شبانه روز رنج می برند که پيش از اين مسئولان شرکت آب و فاضلاب تهران گفته بودند: با همکاری همه جانبه کارکنان شرکت و همياری مردم، در هيچ نقطه شهر قطعی آب به دليل کمبود آب و بحران خشکسالی نداشتيم.

بنا به گفته اين عضو شورای آبرسانی درکه، مردم اين منطقه از تيرماه سال جاری با بحران قطعی آب روبرو بوده اند و هم اکنون لااقل روزی ۸ ساعت آب ندارند.

الله وردی در ادامه گفت: شورای آبرسانی درکه از سال ۱۳۶۳ فعاليت خود را آغاز کرده است و در آن زمان سيستم تامين آب اين شورا تنها پاسخگوی ۴۰۰ تا ۵۰۰ خانوار بود که حداکثر برای افزايش ۲۰۰ خانوار ديگر طراحی شده بود. اين درحاليست که هم اکنون بيش از ۱۰ هزار خانوار در درکه زندگی می کنند و اين محله بالای ۱۲۰۰ کنتور دارد.

وی افزود: با شروع خشکسالی های سال جاری و ايجاد بحران بی آبی در منطقه درکه بارها موضوع را از طريق دستگاه های ذيربط پيگيری کرديم که بی نتيجه بود و هم اکنون مجبوريم برای تامين آب اهالی درکه روزانه بيش از يک ميليون تومان، هزينه کنيم. چراکه هر متر مکعب آب را ۳۸۰ تومان خريداری می کنيم.

عضو هيئت مديره شورای آبرسانی درکه با اشاره به نياز مردم اين منطقه برای تامين آب شرب و شستشو گفت: به دليل کوتاهی مسئولين متاسفانه مردم درکه در ايام ماه مبارک رمضان، بويژه در ساعات افطاری و سحر با مشکل قطعی آب روبرو بودند و هم اکنون از ساعت ۱۲ هر شب تا ۵ صبح آب اين منطقه قطع است و روزها هم بين ۴ تا ۵ ساعت مشکل قطعی يا افت فشار آب را داريم.

از ابتدای تيرماه سالجاری و به دليل خشکسالی های اخير رودخانه درکه کاملاً خشک شده است.





















Copyright: gooya.com 2016