یکشنبه 17 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح آمارگيری از کاربران اينترنت برای اولين بار در کشور صورت می گيرد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
طرح آمارگيری از کاربران اينترنت برای اولين بار در کشور توسط مرکز آمار ايران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معاونت فناوری اطلاعات و با همکاری استانداری های کشور از سوم تا آخر دی ماه سال جاری در سطح تمام استان های کشور اجرا خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش ايلنا، هدف اصلی از اجرای اين طرح تعيين تعداد کاربران اينترنت به تفکيک هر يک ازاستان های کشور است، تعيين برخی مشخصات کاربران اينترنت نظير سن، سطح سواد، وضع فعاليت محل دسترسی به اينرنت، دوره تناوب و نوع استفاده از اينترنت نيز اجمله اهداف اين طرح است.
بر اساس اين گزارش، خلاء آماری در خصوص تعيين تعداد کاربران اينترنت منجر به استفاده از روش‌‏های غير مستقيم برای برآورد اين شاخص شده است که ايرادهای خاص خود را به همراه دارد به همين دليل محاسبه اين شاخص به صورت مستقيم برای اولين بار در کشور از اهميت بسيار فراوانی برخوردار است.
طرح آمارگيری ازکاربران اينترنت يک طرح نمونه گيری است که پرسش‌‏نامه آن با مراجع مستقيم ماموران آمارگير به خانوارهای نمونه و تکميل بخش‌‏هايی از آن توسط مامور آمارگير انجام می شود برای خانوارهای نمونه‌‏ای که حداقل يکی از اعضای آنها کاربر اينترنت محسوب می شوند پرسش‌‏نامه نزد خانوار گذاشته می‌‏شود تا پرسش‌‏های مربوط توسط تک تک اعضای خانوار که کاربر اينترنت هستند پاسخ داده شود، مامور آمارگير با مراجعه مجدد به اين دسته از خانوارها نسبت به جمع آوری پرسش‌‏نامه‌‏های تکميل شده اقدام می نمايد.
بديهی است که همکاری تمامی خانوارهای نمونه نقش بسيار موثری در گردآوری اطلاعات صحيح خواهد داشت در اين طرح برای قدردانی از همکاری خانوارهای نمونه به قيد قرعه هدايای نفيسی به آن ها تعلق خواهد گرفت.
در پايان خاطرنشان می شود مرحله اول سمينار آموزش طرح مذکور ۲۴ تا ۲۵ آذرماه در مرکز آمار ايران برگزارخواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016