دوشنبه 23 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات آمارگيری از کاربران اينترنت کشور، اعلام نتايج تا پايان مرداد ۸۸، مهر

معاون گسترش فناوری اطلاعات شرکت فناوری اطلاعات گفت: طرح آمارگيری از کاربران اينترنت که با مراجعه ماموران آمارگيری به صورت خانه به خانه انجام می شود تعداد کاربران اينترنتی و نوع استفاده از اينترنت در کشور را مشخص خواهد کرد.
حميد عليپور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تا به امروز تعداد کسانی که به عنوان کاربران اينترنتی معرفی شده اند بر اساس برآوردها بوده در صورتی که بايد اين تعداد بر اساس واقعيت های آماری صورت گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معاون گسترش فناوری اطلاعات شرکت فناوری اطلاعات اظهار داشت: شرکت فناوری اطلاعات با همکاری مرکز آمار ايران برای نخستين بار و بر اساس استانداردهای بين المللی به دنبال ارائه آمار دقيقی از تعداد کاربران اينترنتی است.

عليپور تاکيد کرد: با توجه به همکاری شرکت فناوری اطلاعات و مرکز آمار ايران درصد اطمينانی که در پروژه پيش بينی شده بيش از ۹۰ درصد است که با جزئيات کامل مشخص می کند که ضريب نفوذ اينترنت در کشور و به تفکيک استان ها و حتی روستاها به چه ميزان است.

وی ادامه داد: يکی از مهمترين دستاوردهای اين آمارگيری اين است که کاربران چه استفاده هايی از اينترنت می کنند. اين دستاورد می تواند به برنامه ريزان کشور برای انجام برنامه ريزی های دقيق و طراحی های شبکه کمک کند.

معاون گسترش فناوری اطلاعات شرکت فناوری اطلاعات افزود: مشخص شدن ميزان ايجاد ترافيک توسط کابران در زمان های مختلف می تواند در کيفيت و کميت اينترنت کشور بسيار مفيد باشد.

عليپور گفت: در حال حاضر مسئله ای که برآورد دقيقی در خصوص آن وجود ندارد ميزان استفاده کاربران از وب و ميزان دانلود فايل توسط اين افراد است زيرا دانلود يک فايل ممکن است خيلی کوتاه باشد ولی چون حجم زيادی اطلاعات دريافت می شود ترافيک زيادی بر روی " گيت وی ها" ايجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: برنامه ريزان و طراحان شبکه کشور لازم دارند که عادات ترافيکی کاربرها را بدانند به همين خاطر پرسش های متنوعی در پرسشنامه مربوط به خانوارها پيش بينی شده است.

معاون گسترش فناوری اطلاعات شرکت فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ميزان تماس کاربران، باقی ماندن آنها در اينترنت، کاربردهای کاربران و تعداد کاربران از ديگر اهداف مهم سرشماری از تعداد کاربران است که از اين پس هر دو سال يک بار انجام خواهد شد.

عليپور تاکيد کرد: برنامه ريزی ها برای آمارگيری از کاربران اينترنتی از دو سال پيش و با همکاری مرکز آمار ايران که بخشی از هزينه های اين طرح را تقبل کرده صورت گرفته است که بر اساس برنامه ريزی های انجام شده تکميل پرسشنامه ها توسط خانوارها تا ۳۰ دی ماه به پايان می رسد.

وی افزود: پس از تکميل پرسشنامه ها توسط خانواده ها کار وارد مرحله تخصصی شده و برای تحليل و برنامه ريزی های شرکت فناوری اطلاعات تا پايان مرداد ماه نتايج نهايی خواهد شد.

اين مقام مسئول ادامه داد: در برنامه پنج ساله پنجم که بايد ضريب نفوذ اينترنت ۷۰ درصد باشد، تحليل و برنامه ريزی ها در نهايت منتج به برنامه ريزی برای طراحی دقيق تر و بهترشدن تضمين کيفيت شبکه و تناسب کميت با تقاضا خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016