سه شنبه 19 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيلمبرداری "اخراجی‌ها ۲" به ‌پايان رسيد، فارس

خبرگزاری فارس: فيلمبرداری پروژه سينمايی «اخراجی‌ها۲» به کارگردانی مسعود ده نمکی همزمان با عيد سعيد قربان در شهرک سينمايی دفاع مقدس به پايان رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«مسود ده‌نمکی» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايی فارس با اعلام اين مطلب افزود: فيلمبرداری «اخراجی‌ها۲» پس از ۵۹ جلسه تصويربرداری در سه لوکشين فرودگاه هوايی، اردوگاه اسارت و شهرک سينمايی دفاع مقدس در آستانه عيدسعيد قربان به پايان رسيد.
وی افزود:در سکانس پايانی که مربوط به صحنه اسارت «اخراجی‌ها» می‌شود، همه بازيگران شامل: اکبر عبدی، امين حيايی، محمدرضا شريفی‌نيا، سيدجواد هاشمی، قاسم زارع،ارژنگ امير فضلی، فخرالدين صديق شريف،سپند اميرسليمانی،رامين پرچمی، محسن جانبانی و سيروس کهوری نژاد حضور داشتند.
وی گفت: چند نمای باقی‌مانده از حضور هنروران در صحنه‌های نبرد نيز امروز (سه‌شنبه) انجام می‌شود.
کارگردان «اخراجی‌ها۲» با اشاره به روايت متفاوت اين فيلم به فارس گفت: «اخراجی‌ها۲» دومين فيلم سينمای دفاع مقدس با زبان طنز است که در آن به هجو دشمن پرداخته می‌شود و داستان فيلم از انتها به ابتدا روايت می‌شود و اين موضوع می‌تواند از جذابيت‌های «اخراجی‌ها۲» به شمار آيد.
ده‌نمکی همچنين با اشاره به استفاده از تروکاژهای کامپيوتری در «اخراجی‌ها۲» اظهار داشت: در اين برای اولين بار در سينمای جنگ در تروکاژهای کامپيوتری استفاده می‌کنيم و اين کار را برای واقعی‌تر نشان دادن صحنه‌های درگيری انجام می‌دهيم که تاکنون حدود ۴۰ درصد از اين کار توسط رضا فخاری به پايان رسيده است.
کارگردان «اخراجی‌ها۲» خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترين و اصلی‌ترين صحنه‌ای که در آن از تروکاژ استفاده کرديم، سکانسی طولانی در صحنه نبرد است که از اين نظر در سينمای ايران بی‌سابقه خواهد بود و تاکنون تروکاژهای مربوط به لوکشين هوايی و درون هواپيما به پايان رسيده و در حال حاضر مشغول کار بروی تروکاژهای صحنه های مربوط به اردوگاه هستيم.
وی در خصوص صحنه‌های نبرد «اخراجی‌ها۲» تصريح کرد: صحنه‌های نبرد اين فيلم يکی از متفاوت‌ترين صحنه‌های نبرد سينمای ايران است که در آن تمامی بازيگران حضور داشتند.
ده‌نمکی با رضايت از زمان بندی انجام شده خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه چيز طبق پيش بينی ما انجام شد و با توجه به اينکه تا کنون بيش از ۵۰ درصد از کار تدوين فيلم توسط بهزاد مصلح و حدود ۴۰ درصد کار صداگذاری توسط عليرضا علويان به پايان رسيده، برای رساندن فيلم به جشنواره فجر بر روی مسايل فنی تمرکز خواهيم کرد.
فيلمبرداری «اخراجی‌ها۲» دومين قسمت از تريلوژی مسعود ده‌نمکی در رمينه دفاع مقدس روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه و همزمان با عيد سعيد فطر در نمايشگاه هوايی با حضور جواد رضويان و شيلا خداداد کليد خورد که گروه پس از دو هفته کار به اردوگاه اسارت رفتند که بيشترين زمان فيلم در آن می گذرد و سپس برای تصويربرداری صحنه های مربوط به نبرد از تاريخ ۶ اذر به شهرک سينمايی دفاع مقدس رفتند که در تاريخ ۱۹ آذر و همزمان با عيد سعيد قربان فيلمبرداری ان به پايان رسيد.
«اخراجی‌ها۲» يکی از توليدات پر بازيگر امسال سينمای ايران است که اکبر عبدی، امين حيايی، محمدرضا شريفی نيا،جواد رضويان،شيلا خداداد، سيدجواد هاشمی، قاسم زارع،ارژنگ امير فضلی، اميريل ارجمند، نگار فروزنده، نيوشا ضيغمی، منوچهر آذر، ميناجعفرزاده،ابولفضل همراه، شاهرخ نورمحمدی ، ليلا بلوکات، فخرالدين صديق شريف، سپند اميرسليمانی، رامين پرچمی، محسن جانبانی و سيروس کهوری نژاد در آن به ايفای نقش پرداخته اند.
گزارش خبرنگار سينمايی فارس حاکی است، در طی ۵۹ جلسه فيلمبرداری «اخراجی‌ها۲» چهره‌هايی نظير محسن رضايی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاوران رئيس جمهور، ابراهيم حاتمی‌کيا، جمعی از جانبازان دفاع مقدس ، فرزندان شاهد و ... از پشت صحنه فيلم بازديد کرده‌اند.
اين فيلم به طور قطع در جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر به نمايش درخواهد آمد و برخلاف «اخراجی‌ها» که توسط فيلميران پخش شد، از هم اکنون برای اکران فيلم «اخراجی‌ها۲» با هدايت فيلم به عنوان پخش کننده در اکران عيد نوروز سال ۸۸ توافق شده است.





















Copyright: gooya.com 2016