چهارشنبه 9 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه وزير ارشاد درباره فیلم گلشیفته فراهانی و دستور رئیس‌جمهور، شهاب نیوز

اقدام وزارت ارشاد در حذف یکی از فیلم‌های اصغر فرهادی از جشنواره فیلم فجر به دلیل بازیگری گلشیفته فراهانی باعث واکنش محمود احمدی‌نژاد و دستور وی به وزیر ارشاد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه شب در مورد موضوع مطرح شده مبنی بر دستور ویژه رییس جمهوری در مورد یک فیلم غیر حاضر در جشنواره فجر طی نامه‌ای به معاونت سینمایی، خواستار رسیدگی سریع به موضوع شد.

متن نامه محمد حسین صفاری هرندی به جعفری جلوه به شرح زیر است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گویا خبرگزاری‌ها امروز مطلبی را به نقل از برخی افراد به جناب آقای رئیس جمهور نسبت داده‌اند و طی آن ادعا شده است که آقای دکتر احمدی‌نژاد در مورد یکی از فیلم‌های غیر حاضر در جشنواره دستور ویژه‌ای داشته‌اند.

از آنجایی که اینجانب در ماموریت خارج از کشور به سر می‌برم، لازم است موضوع را پیگیری کنید و در صورتی که از صحت انتساب موضوع به ریاست محترم جمهوری اطمینان حاصل کردید، سریعاً در فرصت مدت محدود باقی مانده ضمن هماهنگی با هیات انتخاب، وفق دستور ایشان اقدام شود.

پیشینه خبر
ساعاتی قبل از نامه صفار هرندی (نامه فوق) جواد شمقدری مشاور هنری رئیس جمهور از دستور محمود احمدی‌نژاد برای رفع مشكل فیلم «درباره‌ الی» اصغر فرهادی در جشنواره فیلم فجر خبر داد.

به گزارش ایسنا، جواد شمقدری گفت: در پی نامه‌ من به دكتر احمدی‌نژاد درباره غیرمنطقی بودن دلایل عدم نمایش فیلم «درباره الی» در جشنواره، رییس‌جمهور به صفار هرندی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) دستور داد در اسرع وقت به این مسأله رسیدگی كند و اقدامات لازم را برای رفع مشكل این فیلم و حضورش در جشنواره به عمل آورد.

او عنوان كرد: از آن‌جا كه تاكنون هیچ آیین‌نامه و ضوابط مشخصی درباره حضور بازیگرانی كه در فیلم‌های هالیوودی بازی می‌كنند، در آثار سینمایی ایرانی وجود نداشته است، منطقی نیست فیلمی كه با هزینه كشور و تلاش گروهی از هنرمندان سینما و با مجوز وزارت ارشاد تولید می‌شود، صرفاً به خاطر حضور بازیگری در این فیلم كه در یك فیلم آمریكایی نقش كوتاهی بازی كرده و به دلیل حضورش در مراسم فرش قرمز، توقیف شود و به این ترتیب، به خاطر خطای فردی، دیگران تنبیه شوند.

مشاور هنری رییس‌جمهور در ادامه افزود: از این منظر و با توجه به تبعات منفی چنین تصمیماتی در فضای فرهنگی كشور و ایجاد جو بی‌اعتمادی در بین سینماگران، در نامه‌ای به رییس‌جمهور، از ایشان خواستم نظر كارگشا و روشنگر خود را بیان كنند و دكتر احمدی‌نژاد با دید فرهنگی عمیق و روشنی كه دارند، به وزیر ارشاد نوشتند، برای جلوگیری از تضییع حقوق سازندگان فیلم «درباره الی» وارد عمل شود.





















Copyright: gooya.com 2016