شنبه 12 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صفارهرندی در پی درخواست حاتمی‌کيا: دلبستگی يک فيلم‌ساز به اثر خلق‌شده‌اش قابل درک است اما...، ايسنا

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار اميدواری کرد: مشکل فيلم «به رنگ ارغوان» ابراهيم حاتمی کيا حل شود.

به گزارش خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)،محمد حسين صفار هرندی در پی سخنان ابراهيم حاتمی کيا که در مراسم افتتاحيه‌ی جشنواره‌ی فيلم فجر مطرح کرد، در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشيه‌ی اين مراسم اظهار داشت: آنچه در همين ماجرای اخير اتفاق افتاد، بيشتر محصول برداشت‌هايی است و طبيعتا وقتی آن برداشت‌ها از منظر يک نگاه در حد يک اطلاعات محدود به صحنه می‌آيد، خودش را عرضه می‌کند وهمه‌ی آنچه که واقعيت دارد، اين وسط بيان نمی‌شود.
وی ادامه داد: کاری که دوستان و همکاران من در استقبال از فيلم‌ها داشتند و نشان دادند با کمک خود سينماگران و کارشناسان فن با نگاه و دل‌های بسيار مستعد و با آرامش هرچه تمام در چنين فضايی، نگاه تنگ نظری در اين ميان دخيل نبوده است، اما طبيعی است که گاهی کسی احساس تظلمی بکند و دادخواهی را به پيش بزرگان ببرد. و شان بزرگان هم آن است که در اين گونه مواقع موضوع را بررسی و به تجديد نظر واگذار کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همان کاری که الان درباره‌ی همه‌ی آنچه که در معرض چنين شبهه‌ی ممکن است باشد اتفاق افتاده است و در مورد فيلم آقای حاتمی کيا هم خودم قبلا با ايشان نکاتی را مرور کرديم. من ايشان را يکی از چهره‌های سرفراز در ساخت فيلم سازی کشورمان در قبل و بعد از انقلاب می‌دانم و ايشان را بايد در تمام تاريخ سينما به عنوان چهره‌ی شاخص به حساب آورد.

صفار هرندی گفت: نه ايشان در يک فيلمش خلاصه می‌شود و نه دور بودن يک فيلم ايشان از عرصه‌، چيزی از ظرفيت‌های ايشان کم می‌کند. دل بستگی يک فيلم ساز هنرمند به اثر خلق شده‌ی خودش هم قابل درک است، اما مشکل فيلم ايشان در نقطه‌ای بود که خود آقای حاتمی کيا می‌داند.

وی ادامه داد: تشکيلاتی در کشور که موضوع فيلم به آنها مربوط می شده و گويا در بدو امر هم خود آن تشکيلات سفارش دهنده يا شريک در کار بوده نگاه متفاوتی داشته که اين نگاه از دولت قبل امتداد پيدا کرده و تا امروز ادامه داشته است. و من هم اميدوارم روزی شرايطی فراهم شود که احيانا شاهد همراهی اين دو نظر کنار هم باشيم و هر دو را خوشحال ببينيم .

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنين درباره‌ی وضعيت فيلم «درباره‌ی‌الی» گفت: آنچه که من در جريان هستم اين است که به دنبال موضوعی که آقای رييس جمهور گفتند که تجديد نظر و تاملی شود، دوستان به دنبال آن هستند آن اتفاق بی‌افتد و با در نظر گرفتن همه‌ی جوانب امر طبيعی است که شاهد چيزی باشيم که موجب همراهی همه‌ی اهل سينما شود.





















Copyright: gooya.com 2016