سه شنبه 22 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موسیقی عرفانی و معناگرا در کشور ما جایگاه خود را یافته است، مهر

خواننده آلبوم "با قدسیان 1" گفت: موسیقی عرفانی و معناگرا در ایران از اهمیت زیادی برخوردار است و در حال حاضر، این نوع موسیقی در کشور جایگاه خود را یافته است.

پیام عزیزی در حاشیه مراسم جشن انقلاب در تالار شهیدان نژاد فلاح در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: ادبیات ایران سرشار از بخشهای عرفانی است و موسیقی ما نیز با عرفان و شعر عرفانی گره خورده که این امر در رسیدن موسیقی عرفانی به جایگاه شایسته خود در کشور تاثیر زیادی داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: در حال حاضر در موسیقی عرفانی و معناگرای ما خلا قابل توجهی وجود ندارد که این امر را مدیون اشعار زیبا و دست اندرکاران این نوع موسیقی هستیم.

این هنرمند، توجه مردم ایران و جهان به موسیقی عرفانی و معناگرا را بسیار زیاد ارزیابی کرد و افزود: به عنوان مثال، اثر " با قدسیان 1" پس از گذشت چندین سال هنوز هم فروش می کند که این امر از توجه زیاد مردم به موسیقیهای معنوی، معناگرا و عرفانی حکایت می کند.

مردم جهان به دنبال موسیقی آرامش بخش هستند

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امروزه مردم جهان به دنبال نوعی از موسیقی هستند که به روح آرامش دهد و در میان این همه هیاهو انسان را به عالم بالا ببرد که موسیقی عرفانی، معناگرا و معنوی به زیبایی و به خوبی به این نیاز مردم جهان پاسخ می دهد.

خواننده آلبوم با قدسیان 1 ادامه داد: موسیقی به عنوان یک هنر باید متعالی باشد و پیام صلح، صفا و آرامش حقیقی را برای بشر به ارمغان آورد، نه این که با مشغول کردذن انسان به آرامش و شادی کاذب، او را از شادیها و آرامشهای حقیقی غافل کند.

وی اظهار داشت: موسیقی عرفانی و معناگرا سرشار از پبامهای صلح و صفا و دوستی و آرامش حقیقی است و پنجره ای رو به عالم معنا را برای بشر باز می کند که از این نظر، این نوع موسیقی متعالی است و به وظایف هنری خود به خوبی عمل می کند.

عزیزی در خصوص سازهای موسیقی معناگرا و عرفانی خاطرنشان کرد: ترکیب سازهای ایرانی و جهانی می تواند به خلق یک موسیقی عرفانی جاودانه کمک زیادی کند، البته استفاده تنها از سازهای سنتی در هر کشور نیز می تواند به خلق موسیقیهای عارفانه و معناگرای کمک شایانی کند.

پیام عزیزی تا کنون آلبومهای " با قدسیان 1 "، " لبیک"، "پیام عاشقان"، " ملکا "، "سه رو کی دل "(بزرگ دل) و "خورشید مهتاب" را ارائه کرده است.





















Copyright: gooya.com 2016