سه شنبه 29 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرداخت سکه به کارمندان، تورم را کاهش مي‌دهد، برنا

مخبر کميسيون اقتصادي مجلس اعطاي سکه به جاي عيدي به کارمندان دولت را رويه جديدي در پرداخت مطالبات کارمندان ندانست و گفت: اين مساله قبلا هم رايج بوده و در صورت همه گير شدن تورم موجود را کاهش مي دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




"محمدرضا خباز" در گفت و گو با برنا ضمن استقبال از اين تصميم دولت گفت: پرداخت عيدي کارکنان دولت به صورت سکه بهتر از پرداخت نقدي است و تا حد زيادي از تورم موجود در روزهاي پاياني سال مي کاهد.

وي افزود: يکي ديگر از دلايل مفيد بودن اين اقدام اين است که بانک مرکزي تمام چک پولهاي بانک هاي ديگر را جمع کرده و در حال حاضر در بانکها چک پول غير از بانک مرکزي نيست و در عمل ميزان قدرت پول دهي بانکها محدود شده و خود به خود در روزهاي پاياني سال نيز اين مسئله نيز افزايش پيدا مي کند و کمبود نقدينگي در بانک ها مشکلاتي را براي مردم به وجود مي آورد.

نماينده مردم کاشمر در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه نقدينگي در پايان سال به دليل حجم مبادلات و خريدهايي که انجام مي شود، افزايش مي يابد گفت : ‌به نفع نظام اقتصادي کشور است که نقدينگي را به هر روش ممکن کم کنيم و از اين منظر پرداخت سکه به جاي پول نقد به ميزان زيادي دولت را در دستيابي به سياستهاي کاهش تورم کمک مي کند.

وي همچنين به اثر ديگر اين اقدام اشاره کرد و گفت : پرداخت سکه به جاي وجه نقد باعث مي شود کساني که نيازي به پول نقد ندارند ، سکه ها را پس انداز کنند و اين کار نيز باعث کم شدن حجم نقل و انتقال پول و کاهش تورم مي شود.





















Copyright: gooya.com 2016