جمعه 17 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير جهاد کشاورزی: قيمت جديد برنج بزودی اعلام می‌شود، فارس

خبرگزاری فارس: وزير جهاد کشاورزی از پيشنهاد جديد قيمت برنج توسط دولت خبر داد و گفت: قيمت جديد در دولت در حال بررسی است و بزودی اعلام می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمد‌رضا اسکندری صبح امروز در حاشيه بازديد از واحد‌های توليدی و باغ‌های مرکبات اين شهرستان در جمع خبرنگاران، افزود: نرخ خريد تضمينی و توافقی ارقام پرمحصول برنج آبان ماه سال گذشته به همه استان‌های کشور اعلام شده است.
وی با اشاره به اينکه اين نرخ برای حمايت از توليد‌کننده و مصرف‌کننده است، اظهار داشت: خريد تضمينی که دولت به انجام آن متعهد شده است بر اساس قيمت پايه صورت گرفته است.
وی افزود: اگر توليد‌کننده نتواند محصول خود را به فروش برساند دولت با قيمت توافقی و تضمينی برنج کشاورزان را خريداری می‌کند.
وزير جهاد کشاورزی با تأکيد بر اين نکته که خريد سالانه برنج توسط دولت بيش از ۲ميليون تن در کشور است، تصريح کرد: خريد توافقی و تضمينی دولت از کشاورز حدود ۱۲۰هزار تن است.
اسکندری تصريح کرد: به دلايل مختلفی توليد‌کننده برنج در کشورمان محصول خود را در خارج از سيستم دولتی به فروش می‌رساند.
وی نياز برنج سفيد کشور را بيش از ۳ميليون تن اعلام نمود و اضافه کرد: در حال حاضر توليد داخل ۲ميليون و ۱۰۰هزار تن است و واردات ۹۰۰ هزار تنی نياز مبرم کشور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وزير جهاد کشاورزی با اشاره به اينکه بر اثر خشکسالی و کم‌آبی، سطح زير کشت برنج در کشور کاهش يافته است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است تا عملکرد واحد سطح را حداقل به توليد سال گذشته برساند.
اسکندری درباره واردات برنج، اظهار داشت: برنج که وارد می‌شود قطعاً در فصل عرضه برنج داخلی نيست و برای توليد‌کننده مشکلی ايجاد نمی‌کند.
وزير جهاد کشاورزی همچنين قبل از ظهر امروز در جلسه ستاد ويژه خشکسالی استان مازندران شرکت کرد.





















Copyright: gooya.com 2016