یکشنبه 4 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عابران پياده هم جريمه می‌شوند، فارس

در صورت تصويب مجلس اگر عابران پياده به قوانين احترام نگذارند جريمه خواهند شد.

رئيس اداره اجرائيات راهنمايي و رانندگي كشور گفت: در قانون اخذ جرائم راهنمايي و رانندگي براي تخلفات عابران پياده جريمه در نظر گرفته شده است و در صورت تصويب مجلس اگر عابران پياده به قوانين احترام نگذارند جريمه خواهند شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرهنگ عليرضا جهانگيري امروز در جمع خبرنگاران افزود:‌ از 10 اسفند مصوبه هيئت دولت درباره تخلفات تجاوز از سرعت مجاز و اقدام به حركات نمايشي اجرا مي‌شود. در ايام نوروز نيز خودروهايي كه بيش از 300 هزار تومان خلافي دارند، توقيف مي‌شوند.

سرهنگ جهانگيري گفت: باتوجه به شروع تعطيلات نوروزي و افزايش سفرهاي تفريحي هنگام رانندگي رعايت حقوق فردي و عمومي يك وظيفه است.

وي افزود:بر اساس اين مصوبه ميزان جريمه رانندگي تجاوز از سرعت مجاز تا 10كيلومتر در ساعت در شهرهاي بزرگ و جاده‌ها كماكان 200هزار ريال و ساير شهرها همچنان 70 هزار ريال است.

سرهنگ جهانگيري با اشاره به اينكه سرعت مجاز در بزرگراه‌هاي كشور 120 كيلومتر در ساعت است گفت: جريمه تجاوز از سرعت مجاز بيش از 10كيلومتر در شهرهاي بزرگ و جاده‌هاي كشور 300 هزار ريال و ساير شهرها 150هزار ريال است.

رئيس اداره اجرائيات راهور افزود: ‌هر گونه حركات نمايشي با خودرو مانند دورزدن درجا، لايي كشي، حركات آكروباتيك در سطح راه‌ها و خيابان‌ها در شهرهاي بزرگ و جاده‌هاي كشور350 هزار ريال و يك هفته توقيف خودرو در ساير شهرها 200 هزار ريال و 3 روز توقيف خودرو است.

سرهنگ جهانگيري گفت: مأموران پليس در اعمال مقررات و كنترل تخلف‌ها قاطعيت همراه با ادب و مهرباني را سرلوحه قرار مي‌دهد.

سرهنگ جهانگيري از هموطناني كه قصد سفر نوروزي دارند خواست تا نسبت به دريافت خلافي اقدام كنند و اظهار داشت: رانندگان در سفرهاي نوروزي علاوه بر مدارك قانوني بايد تخلف‌ها خود را نيز پرداخت كرده باشند. در صورتي كه ميزان جريمه‌ها از 300 هزار تومان بيشتر باشد خودرو توقيف شده و تا زمان پرداخت جريمه‌ها اجازه حركت داده نخواهد شد.

وي افزود: هدف پليس از اين اقدامات ايجاد آرامش در سفر، تأمين امنيت و آسايش براي آحاد جامعه است.

رئيس اداره اجرائيات راهنمايي و رانندگي گفت: در سفرهاي نوروزي تمام تخلفات حادثه ساز در جاده‌هاي كشور در سامانه اجرائيات ثبت و جزء سوابق تخلفات رانندگان در سيستم اجرائيات براي بهره‌برداري‌هاي بعدي قرار مي‌گيرد.





















Copyright: gooya.com 2016