یکشنبه 4 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: گلشیفته فراهانی به ایران بازگردد، انتخاب

با نزدیک تر شدن به ایام انتخاببت ریاست جمهوری، ظاهراً برخی کاندیداها از هر فرصتی جهت بهره برداری تبلیغاتی به نفع خود استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «انتخاب»، در شرايطي که چندي پيش وزير ارشاد درباره گلشیفته فراهانی گفته بود؛ «هر کس قانون را زير پا بگذارد خودش هم زير پا گذاشته مي شود»، جواد شمقدری مشاور هنری رییس جمهور که سابقه ساخت فیلم "طوفان شن" و "فیلم انتخاباتی احمدی نژاد" را در سوابق خود دارد گفت: نظر آقای احمدی نژاد این است که خانم فراهانی همین امروز به تهران بازگردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در برنامه سينما صداي راديو گفت وگو که به مناسبت موفقيت فيلم «درباره الي...» در برلين در جشنواره فجر برگزار مي شد روي خط راديو حاضر شد و از مشکل بازيگر اين فيلم سخن گفت؛ «تصميم گيري درباره بازگشت يا برخورد با اين بازيگر در حيطه اختيارات من نيست اما اگر در اختيار من بود مي گفتم ايشان همين الان برگردد. تا آنجا که مي دانم آقاي احمدي نژاد هم همين نظر را دارند. خانم فراهاني خطايي کرده و بعد پشيمان شده است.»

او در ادامه حرف هايش به نقش هاي قبلي گلشيفته اشاره کرد و گفت؛ «خانم فراهاني از خانواده هنرمندي است. پدرش آقاي فراهاني سال هاي زيادي در عرصه فرهنگ کشور خدمت کرده است. خود گلشيفته فراهاني در فيلم «ميم مثل مادر» مرحوم ملاقلي پور نقشي را بازي کرد که دل ميليون ها ايراني را به درد آورد. حالا خطايي کرده و بعد پشيمان شده است. فکر مي کنم مسوولان جامعه اسلامي بايد با سعه صدر با اين موضوع برخورد کنند.»

شده و خطاکار بايد هزينه يي بابت آن بپردازد اما من فکر مي کنم ممکن است روزنامه ها حرف هاي آقاي صفار را بالا، پايين کرده باشند. در هر صورت اين بازيگر بخش عمده يي از خطايش را در جشنواره برلين جبران کرد.»


شمقدري در بخش ديگري از حرف هايش درباره دفاع از اکران فيلم «درباره الي...» سخن گفت؛ «من احساس کردم فارغ از اينکه فيلم چه هست يا خطاي بازيگر چيست، عدم اکران فيلم غلط است چراکه هر فيلم حقوق مادي و معنوي دارد. ما هم فيلمساز هستيم پس فردا ممکن است بازيگر ما خطايي انجام دهد اين درست نيست که يک فيلم به خاطر خطاي يک بازيگر توقيف شود.»

او با اعلام اين موضوع که فيلم درباره الي... را در موقع حمايت نديده بوده، گفت؛ «من نفس عمل را غلط مي دانستم. فيلم را هم نديده بودم به خاطر همين دست به کار شدم، يک ديدار کوتاه با رئيس جمهور داشتم و حرف ها را مکتوب کردم، ايشان هم وارد عمل شدند.»

شمقدري با بيان اينکه من يک بار ديگر هم در اين عرصه قدم برداشته ام، گفت؛ «شيوه توقيف فيلم شيوه غلطي است.

من معتقدم دليلي براي توقيف فيلم سنتوري وجود نداشت. اين موضوع فقط براي نظام ايجاد هزينه کرد و تصوير نادرستي در خارج از کشور نشان داده شد. بالاخره مهرجويي فيلم «گاو» را ساخته است. فيلمساز قديمي و ارزشي است نبايد با فيلمش اين گونه برخورد شود.»


او با اشاره به ديدار کارگردانان و احمدي نژاد حرف هايش را اين گونه ادامه داد؛ «در آن ديدار گفتم به جاي آوردن سوبسيد در توليد بهتر است فيلم ها در مسير اکران قرار گيرند. فيلمي که پروانه ساخت گرفته و حمايت شده بايد مسير خودش را طي کند.»

او بار ديگر در اين برنامه راديويي که اجراي آن را فرزاد حسني بر عهده دارد با طعنه به سياست هاي وزارت ارشاد گفت؛ «توقيف هر فيلم غير از خسارت مادي، خسارت معنوي فيلمساز و هنرمندان را هم دربر مي گيرد. نبايد فيلم را نگه داريم به دليل اينکه به مذاق مان خوش نيامده است.»





















Copyright: gooya.com 2016