دوشنبه 26 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهارشنبه سوري و نوروزي پر از پليس، جمهوریت

گزارش عملكرد جانشين فرماندهي ناجا و فرمانده انتظامي تهران بزرگ سراسر حكايت از اين داشت كه مراسم چهارشنبه سوري امسال و نوروز ٨٨ در حالي سپري مي شود كه گشتهاي محسوس و نامحسوس پليس اطراف شهروندان را فرا گرفته اند و مردم بايد به يمن اين ماجرا با احساس آسودگي سال را نو كنند.

سردار رادان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزايش ٢٠٠ درصدي تيم‌هاي گشت نامحسوس راهنمايي و رانندگي در جاده‌هاي كشور طي ايام نوروز از حضور ماموران نامحسوس پليس در اتوبوسهاي مسافربري نيز خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همچنين به گفته رادان ، ١١ هزار گشت خودرويي انتظامي در دو شيفت و همچنين ٦ هزار و ٤٠٠ گشت پياده و ٣ هزار گشت موتورسوار امنيت را در ايام نوروز تأمين مي‌كنند.

استقرار ٤١٩ كانكس پليس در سطح شهرها به خصوص در مناطق خالي از سكنه و همچنين مناطق مسافرپذير نيز اقدام ديگري از سوي پليس است. ١٧ هزار نگهبان محله نيز به صورت ويژه در خصوص تامين امنيت با پليس همكاري خواهند كرد.
جانشين فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار نيروهاي پليس راهنمايي و رانندگي از ٢٥ اسفندماه در جاده‌هاي كشور گفت: حدود ٢ هزار و ٣٠٠ گشت خودرويي پليس راهنمايي و رانندگي، ٢ هزار و ١٠٠ پاس پياده و ٣٠٠ تيم نظارتي همچنين ٢ هزار و ١٠٠ تيم موتورسوار در حوزه پليس راهنمايي و رانندگي موضوع برقراري نظم ترافيكي را در حوزه برونشهري بر عهده دارند.
به گفته وي يكهزار و ٨٠٠ گشت خودرويي، يكهزار و ١٠٠ مراقب راه و ٢ هزار و ٣٠٠ پاس پياده در محل‌هاي حادثه خيز درون‌شهري مستقر خواهند شد. همچنين ٣٢٤ كانكس پليس راهنمايي و رانندگي و ١٢٠ موتورسوار نيز در نقاط حادثه‌خيز شهرها حضور مي‌يابند.

جانشين فرمانده ناجا از افزايش ٢٠٠ درصدي تيم‌هاي نامحسوس پليس راهنمايي و رانندگي در سطح جاده‌هاي كشور خبر داد و افزود: ماموران پليس با خودروهاي شخصي بغل‌نويسي شده مانند سمند، پژو و زانتيا و با داشتن كارت و حكم ماموريت و چراغ گردان سيار به صورت نامحسوس در جاده‌هاي كشور رانندگان را زير نظ خواهند گرفت.

در مجموع ٣٠ هزار پرسنل نيروي انتظامي در حوزه راهنمايي و رانندگي وضعيت ترافيك شهرها را رصد خواهند كرد.

به گفته رادان، ٦٠٠ گشت نظارتي مسؤوليت نظارت بر گشت‌هاي پليس راهنمايي و رانندگي را در طول ايام نوروز بر عهده دارند. همچنين حدود ٣٠٠ تيم پليس در ناوگان مسافربري به عنوان مسافر قرار گرفته تا حركت ناوگان مسافربري را از مبدا به مقصد مورد كنترل قرار دهند.

جانشين فرمانده ناجا با ذكر اين نكته كه با تمهيدات پليس و استقبال مردم از برنامه‌هاي محله محور در سال گذشته خسارتهاي چهارشنبه سوري كاهش داشته است، گفت: نگاه پليس به مراسم شب چهارشنبه آخر سال، نگاهي اجتماعي است و به آن نگاه انتظامي و امنيتي نداريم.

رادان ادامه داد: پليس در شب چهارشنبه‌سوري با اقداماتي كه باعث نگراني مردم شده و منجر به بستن معابر اصلي، ‌ايجاد مزاحمت، حركات مستانه شوند، برخورد خواهد كرد. همچنين با افرادي كه از مواد محترقه غيرمجاز در چهارشنبه آخر سال استفاده كنند برخورد مي‌شود.

به گفته جانشين فرمانده ناجا افرادي كه در شب چهارشنبه آخر سال توسط پليس دستگير شوند و يا خودروهايشان به دليل ايجاد مزاحمت متوقف شده باشد تا پايان نوروز رها نخواهند شد.

جانشين فرمانده ناجا درباره وضعيت هتل‌ها و مراكز اقامتي در ايام تعطيلات نوروز نيز گفت: در كارگروه جهانگردي تمهيدات خوبي درباره وضعيت نظارت بر عملكرد صاحبان هتل‌ها، مسافرپذيرها و مراكز اقامتي با توجه به هماهنگي‌هاي انجام شده در صورت اسكان بيش از ظرفيت تخت هتل‌ها، افرادي كه داراي مكاني براي اجاره دادن به مسافران هستند ساماندهي شده و مسافران مي‌توانند با مراجعه به ستاد قرارگاه نوروزي آدرس منازل و مكانهاي مورد نظر را بگيرند و در صورت بروز مشكلي موضوع را پيگيري كنند.

وي در خصوص انسداد مرز سيستان و بلوچستان كه بنا بود تا پايان سال جاري به اتمام برسد، گفت: انسداد مرز سيستان در پايان فروردين سال آينده به پايان خواهد رسيد كه با انسداد كامل مرز سيستان كليه مشكلاتي كه در اين منطقه شاهد بوده‌ايم به صفر مي‌رسد.





















Copyright: gooya.com 2016